ISTERI TIDUR SIANG TANDA PEMALAS??

Assalamualaikum...



Saya ni sebenarnya tengah mengantuk sangat..
Tetiap malam memang terasa sangat nak tidur awal
supaya esoknya tak la mengantuk..
tapi dah namanya kita ni surirumah ,
nak tidur awal pun kena tunggu anak2 tidur
sebab nya selagi diaorang tak tido selagi tu la
diaorang minta macam2..
tambah pulak nak ibu je yang buat..
sudahnya jam satu baru la boleh letak kepala ni.

bangun dah jam 5 lebih...
bayang kan lah berapa jam je tidur nya.
Mau tak mengantuk bila waktu2 macam ni..

Tapi suami saya dia kalau saya mengadu mengantuk ,
dia memang suruh tidur je..cuma kita ni la,
boleh ke nak biar anak sorang2 kita pulak sedap tidur.
kalau suami ada kat rumah tak pe la..
Buat nya time dia kerja , lagi2 kerja malam..
memang tak boleh biar anak tanpa kawalan.

Orang2 luar ni kalau tengok kita tidur siang mula la nak cop kita ni pemalas la hape..
Padahal laki kita pun tak kata apa..
diaorang pulak yang sibuk..kan??

Saya pernah baca kat majalah dulu kisah isteri yang tinggal dengan mertua nya.
Tak berpeluang nak tidur siang sebab mak mertua akan cop menantunya malas.
bagi saya kalau dah siap semua kerja, tak de benda nak buat
tidur je la 10-15 minit..
tidur tu kan rehat yang terbaik..

betul tak??

sekian..



Previous
Next Post »

10 komen disini

Click here for komen disini
25 February 2016 at 09:57 ×

betul..kadang bila siap dah semua kerja tidurlah kejap tambah tenaga

Reply
avatar
Fiza Rahman
admin
25 February 2016 at 10:06 ×

Kalau dang ngantuk sangat saya tido jer. Anak plak pandai2 lah layan diri sendiri. Yg malas suma tepek kat isteri kan....ppffttt....

Reply
avatar
25 February 2016 at 10:39 ×

akk kalau balik sekolah skt punya susah nak tido tengah hari..tp malam kul9 dah tumbang...hahahahaha

Reply
avatar
MG schmidt
admin
25 February 2016 at 10:48 ×

bila mnngtok g setel kje..bila setel kje dh xmngntok plak..hehe

Reply
avatar
paridah
admin
25 February 2016 at 10:52 ×

SBG MANUSIA PERLU MEMBEZAKAN KITA DRPD SYAITAN/IBLIS KRNA JENIS NI XTIDUR SIANG..MELELAP MATA SKJP UN OK XPERLULH TIDUR HINGGA SENJA HEH..HEH..

Reply
avatar
Malinda
admin
25 February 2016 at 11:00 ×

akak kalau dah gantuk sangat akak tido je kejap...kadang2 mata ni bukan nak tido lama pon dapat lelap dalam 15-20 minit pon dah cukup...tapi cam yg ko ckp tu la...aa anak kecik ni mata susah nau nak lelap seriau je yg diorang buat keje bukan2

Reply
avatar
JR
admin
25 February 2016 at 12:02 ×

Saya sangat-sangat-sangat jarang tidur siang, tipulah kalau kata tak pernah tidur sekali pun seumur hidup, cukup saya katakan saya sangat-sangat-sangat jarang tidur siang. Ia mungkin kerana masa kecik, jika cuba tidur siang ayah saya akan marah dengan bahasa yang sangat tak sedap didengar, ayah saya sangat anti-orang tidur siang, dia selalu kata orang malas tak layak hidup!

Reply
avatar
PeRdU cINta
admin
25 February 2016 at 12:24 ×

Bagi PC asal semua kerja dah selesai..tak salah nak tidur sekadar rehatkan badan sekejap...kalau masih ada kerja pun...sebagai surirumah moden sepenuh masa lazimnya kita tahu nak adjust masa urus rumahtangga in sha Allah...

Reply
avatar
ArELeEz
admin
25 February 2016 at 19:57 ×

betul! leez setuju! maybe si ibu mertua tu yg rase t'cabar tgk menantu syiok tido siang. ha3..

Reply
avatar
Asha Lya
admin
26 February 2016 at 13:26 ×

Haah lya klau trlalu pnt..dpt lelap 15 minit pun ok da
Tpi tu la klau kat umah mntua memg x brani nak tido siang, yela nnt lain2 plak yg d fikir kn,risau juga

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment