Skip to main content

7 PERKARA YANG MUNGKIN AKAN DIALAMI OLEH ORANG YANG BAKHIL

Assalamualaikum...



Saya ni pantang sungguh kalau orang kedekut.Tiba2 saya pun nak buat kedekut juga pada orang yang kedekut ni.Tapi perasan tak biasanya orang kedekut ni dia cukup suka apa hak orang.kan??jangan la jadi kedekut.Balasan tak baik yang akan kita dapat.Bukan saja orang benci rezeki pun segan nak mai pada kita.

Ada 7 kemungkinan yang akan dialami oleh orang yang bakhil..dri Abu Bakar r.a:-

Orang Bakhil tidak terlepas dari (kemungkinan akan mengalami) salah satu dari 7 perkara:

1- Dia mati,kemudian hartanya akan di warisi oleh orang yang akan mempergunakan nya ke tempat yang menyalahi perintah Allah s.w. t.

2-Allah memberikan kuasa kepada seorang pemimpin yang zalim, dan akan membinasakan nya dengan merampas hartanya setelah menghina dirinya.




3-Allah s.w.t meninggikan syahwatnya yang akan merosak kan hartanya.

4-Timbul fikiran nya untuk mendirikan suatu bangunan diatas tanah yang rosak, sehingga kerana itu hartanya akan musnah.

5- Dia ditimpa salah satu dari bencana dunia seperti hartanya tenggelam, terbakar, kecurian dan lain-lain yang seumpama dengan itu.

6-Dia ditimpa penyakit yang berkepanjangan sehingga dia terpaksa mengeluarkan hartanya untuk mengubati nya.

7-Dia menanam hartanya di suatu tempat lalu dia lupa sehingga dia tidak boleh menjumpainya.

semoga bermanfaat untuk semua..


sekian..

Comments

  1. SINGGAH PAGI ~ http://jmbelog.blogspot.my/2013/12/radio-online-era-fm.html

    ReplyDelete
  2. INSYA ALLAH BERMENAFAAT..KALAU KITA KEDEKUT DGB ORG DH TENTU ORG PUN KEDEKUT DGN KITA...

    ReplyDelete
  3. tiada untungnya bila terlalu tamakkan harta

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…