Skip to main content

KALAU MIMPI BOLEH DI ATUR...

Assalamualaikum....



Selamat tahun baru..heheheh..belum terlewat..kan??
Hari ni budak2 dah naik sekolah..
Boleh la rilek2 pagi tengok tv..

Malam tadi boleh pulak mimpi pi legoland.
Lepas keluar legoland terus terbang ke langkawi..
Giler betul anak dah nak masuk sekolah
Ada lagi masa pi jalan2 ke langkawi..

Bangun2 je terfikir..
"Ala..kenapa langkawi..orang nak pi krabi.."
Heeheheh..

Macam tu la kita..
Kalau la mimpi dalam tidur tu boleh di ubah,
Boleh di rancang macam sebuah novel,
Mesti ramai yang akan memilih untuk tidur sepanjang hari.
Nak mimpi indah punya pasal.
Nak dapatkan kehidupan indah di alam nyata ni
Susah sangat..kan?
Jadi mampu bermimpi je..ekekek

Saya percaya ramai orang yang
Tak suka dengan sebahagian perjalanan hidup dia.
Rasa letih, rasa rimas, rasa terhina.
Tapi di sebalik tu mesti ada sedikit kemanisan dalam hidup kita.

Saya sendiri bukan indah sangat pun hidup saya.
Ada masalah jugak..saya anggap
Itu kifarah la.
Saya lebih suka ingat tentang best nya hidup saya
Berbanding orang lain.
Itu buat saya lebih bersemangat untuk hidup.
Kalau fikir pasal masalah je
Memang la rasa stress kan?

Sekian...

Comments

  1. betul tu Diana, macam k lily semua orang cakap seronoknya hidup k lily tapi ada sebahagiannye perit jugak.. but kita amik iktibar la kan

    ReplyDelete
  2. Fikir psl diri yg indah2 jer,,klau fikir psl mslh smpai bila pun takkan slesai.buat stresss

    ReplyDelete
  3. Bestnya mimpi diana pi holiday...tentu seronok kalau sambung mimpi.

    ReplyDelete
  4. haha.. namapun mimpi..kalau yg syok nak je jadikan real... tapi kalau yg tak best, tak nak ingat langsung kalau boleh..

    ReplyDelete
  5. Bagus sikap Diana ni. Jangan diingat yang sedih-sedih, yang tak indah aje. Tentulah stress jadinya. Macamanalah hidup nak terdetik rasa bahagiakan. Buat-buat gembira ajelah dengan apa yang dapat kita nikmati dengan harapan suatu hari nanti hidup kita akan jadi lebih indah lagi seperti dalam mimpi.

    Kalaulah mimpi boleh diatur, memang kita dok tidur aje 24-7. Malas pulak jadinya.

    Dapat pi Legoland dan Langkawi dalam mimpi pun jadilah. At least dah pernah sampaikan ^_^

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …