Skip to main content

UNTUK HARI ISNIN NI...

Assalamualaikum...



Hari ni jari kena pisau..
tu yang tak de entry dari pagi..
satu kena kat jari,
satu lagi kena kat tapak tangan..
luka kalau baru memang rasa sakit sengal2 ..kan??
tak tau la macam mana boleh kena..
berangan banyak..heheh
tunggu sat2 lagi panjang la kot entry nya..hahah...

Ni nak pesan kot sapa2 nak review isnin ni ada kosong ye..
cepat2 mai pm bagi detail semua ,
isnin ni entry dah boleh publish..
tapi bayar dulu baru saya publish la..

Saya ni kalau orang kata "rabu baru saya bayar ye.."
ye..saya ok ja..sebab dah bagitau awal2..
yang jenis buat senyap tu yang saya tak mau tu..
kita pulak nak kena pi tanya dia dah bayar ka belum..
Entry pasal dia pageview cecah seribu dah tapi bayaran kita tak dapat2 lagi..sedih la makcik..
ok..paham dak??

sekian..


Comments

  1. Faham...hihi...kena pisau..moga cepat kering lukanya tu..

    ReplyDelete
  2. Moga cepat sembuh.. Penting tuh jari tu nak update blog tu..

    ReplyDelete
  3. Bahaya hutang x byr...hope jari akak cpt sembuh ya

    ReplyDelete
  4. jgn bagi muka kak..slagi xbyr slagi tu jgn publish entry..
    jari akak dh ok?

    ReplyDelete
  5. Bukan ke kena bayar dulu baru boleh buat review, Diana? Kalau macam tu, kena pada yang banyak lemak, memang tak dapat paymentlah jawabnya. Itu yang sampai terkena pisau tu, Diana. Risau lebih-lebih ^_^

    Saya ni jari kelingking kiri tersepit pintu kereta. Menahan sakit macam nak rak. Mengalir jugalah air mata sampai kena gelak dengan suami. Sakit bersalin tahan, sakit kena sepit pintu kereta boleh melalak katanya! Sabar ajelah!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …