Skip to main content

SEIRAS SEIRAMA: KESILAPAN TEKNIKAL BUKAN KEJUTAN

Assalamualaikum..



Rancangan seiras seirama yang menggantikan gegar Vaganva
setiap hari minggu tu macam tak best je saya tengok.
Minggu pertama tu best la..
Tapi sampai kat minggu Hafiz tu dah jadi tak best.
Mungkin sebab saya tak minat hafiz.

Tapi kan.. saya pelik juga kenapa diaorang pilih hafiz ye?
bagi saya ada ramai artis sekarang dan orang
bukan artis yang suara macam Hafiz.
Suara dia memang sedap tapi kat telinga saya ni
suara yang biasa je kita dengar.Yang mudah sangat nak jumpa.

Betul tak?siapa kata tak betul pi duduk kat tepi sana, tampar nyamuk..heheheh..




Minggu kedua tu saya ingatkan kejutan dari Astro
bila tiba2 je habis macam tu saja
rancangan nya tanp diumumkan pemenang nya.
Bila baca kat IG pak Nil baru tahu rupa-rupanya itu
kesilapan teknikal.
Keputusan pemenang untuk IKON Hafiz akan diumumkan pada minggu depan.


Dalam ramai2 artis tu saya nak tengok Ella dengan Ziana Zain je.
hehhe...Ada ke orang yang seiras seirama macam diaorang berdua?
Tapi masa minggu pertama tu , peserta dia
memang suara nya boleh kata semua sama macam Jamal Abdillah..kan?
Cum peserta ke 4 tu je..
nyanyi macam jamal tapi bila bercakap suara tetiba kepit..heheeh


sekian...

Comments

  1. mesti ramai yg cuba nasib utk seiras segala segi artis kesukaan mrk...

    ReplyDelete
  2. tak tgk pun .... hahaha
    klu rancangan mcm ni mmgsy tak minat .... GV tu boleh lyn lagi la

    ReplyDelete
  3. Suara ziana n ella memg sukar org nak tiru

    ReplyDelete
  4. aida br tgk jamal aje.
    then mcm x minat la nak tgk yg lain.

    ReplyDelete
  5. baru settle tgk ziana zain.. sebab keyword "kesilapan ziana zain memilih dalam seiras seirama" cik en mai blog ini.. ahahhaha

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …