Skip to main content

PENGANTIN DAN JURUGAMBAR PERTARUH NYAWA DEMI MENDAPATKAN GAMBAR PERKAHWINAN TERBAIK

Assalamualaikum..

Hari tu ada baca kat facebook ada blogger yang dia ambik jurugambar untuk majlis kahwin dia.last2 sampai dah ulang tahun perkahwinan yang ke dua , gambar kahwin satu pun tak dak.kesian kan??Buat kerja sambil lewa ka apa tak tau la.Tak dak la kenangan masa hari nikah.

Makcik dulu tak dak sewa2 jurugambar ni.semua gambar datang dari kamera saudara mara ja.gambar biasa2 ja .Alhamdulillah..ada la jugak kenangan,walau tak bayar mana2 jurugambar pun..hehehe..Lebih baik macam tu dari bayar tapi satu habuk pun tak dapat..kan??

Cakap pasai jurugambar ni ada lebih ramai jurugambar yang profesional bila buat kerja.Ada yang sampai terlentang atas tanah, menyelam dalam lopak.semata2 nak gambar yang cantik.Tengok dari situ pun dah tau dia bersungguh2 buat kerja dia.kan??

Ni nak kongsi kat ampa semua..Gambar2 menakjubkan yang diambil oleh seorang jurugambar perkahwinan.kalau tengok betul2 macam tak percaya orang sanggup buat sampai lagu ni semata2 nak dapatkan gambar yang cantik dan menakjubkan.

Jom la kita tengok..lepas tu bagitau komen ampa na...:)










 credit:philbrickphoto.com/
Jurugambar: Jay dan Vicki

sekian..

Comments

  1. perghhh... xsanggup Ahlam.. hahaha macam2 la manusia sekarang ni.. huhuhu

    ReplyDelete
  2. hehehe....minat dan cara masing-masing. time saya dulu pun x de la bergambar2 sangat. cukup sekadar album kenangan

    ReplyDelete
  3. Perghhh.. Demi mendapatkan gambar yang epic!

    ReplyDelete
  4. klu ai yg jd pengantin tk sanggup kot tepi tebing tu .... aaarrrrggghhhh

    ReplyDelete
  5. As-salam diana..

    Wow.. berani betul dia org.. kagum dibuatnya..

    ReplyDelete
  6. kalau pengantin kita demand pic kahwin gini agaknya adake jurukamera pro kat sini yg sanggup buat..

    ReplyDelete
  7. betul ke depa ambil camtu ek? just wondering

    ReplyDelete
  8. Adoiii... seram pulak tengok... hahaha

    ReplyDelete
  9. perghh tengok pun naik seram

    ReplyDelete
  10. Pakai kamera kodak je...sepupu..kawan...adik..kongsi kong dapat 1 album..jdla..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …