Skip to main content

MERTUA FASHA SANDHA BERI AMARAN TINDAKAN UNDANG-UNDANG AKAN DiAMBIL

Assalamuaaikum...


Mertua Fasha Sandha, YM Raja Puan Seri Dato Noora  baru-baru ni memberi amaran pada mereka yang menfitnah dkeluarganya Bakal berdepan tindakan undang-undang .Ini berikutan ada pihak yang mendakwa Puan Seri Nora menyebarkan berita tentang perceraian antara Fasha Sandha dan Rizal Ashram.



Berani nya buat cerita kata orang tu dah bercerai.takut pulak dengar.memang baru2 ni saya pun terbaca katanya Fasha dan jejai dan bercerai.Tapi memang tak percaya pun sebab yang menyebarkan tu macam sengaja nak memburuk kan keluarga Puan Seri Nora ni.



Bagus pun tindakan undang2 diambil sebab ianya menjatuhkan nama baik keluarga.Lagi-lagi yang menyebarkan tu adalah orang luar yang tak ada kena mengena dengan keluarga mereka.Nampak sangat tujuan nya untuk mengeruhkan lagi keadaan.

Rasanya lepas ni mesti yang menyebarkan fitnah tentang keluarga ini tak senang duduk la.Tu la..lain kali jangan suka tabur fitnah ye..


Sekian..

Comments

  1. kan. nak buat apa apa pikir dulu..
    hal org kot. x baik tau..
    suka tgk family fasha.

    ReplyDelete
  2. Da jer org x senang hati kn bila tgk org lain senang

    ReplyDelete
  3. Sibuknya alahai mereka ni tentang rumahtangga artis. Padahal setakat orang luar aje pun. Agaknya spesies kaki sibuk macam ni, kalau berlaku kat diri sendiri atau keluarga mereka, kecoh sealam mayalah jadinya berita dicanang!

    ReplyDelete
  4. Kesian kat falsya sebenarnya..
    Mgkn dia pun dh cuba sebaik mgkn dok dlm family jejai...hmm

    ReplyDelete
  5. Tak ada sesiapa heran jika ada artis bercerai, ia dah seperti menjadi sebahagian dari budaya azali kaum artis. Yang orang heran dan tabik spring ialah bila ada artis yag perkahwinannya kekal abadi dari hari pertama hingga ke hujung nyawa...

    ReplyDelete
  6. Macam2 orang sekarang ni, suka menabur fitnah tak bertempat

    ReplyDelete
  7. macam2 la skrg nih.. retis sungguh.. tapi org yg sabar fitnah pn satu pada2 lah.. huhuhu

    ReplyDelete
  8. Tak baik betul lah org yg suka buat citer ni.

    ReplyDelete
  9. XDER MASALAH KOT TU YG SENGAJA CARI...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …