Skip to main content

LELAKI INI CETUS KONTROVERSI DENGAN SELAWAT NABI MENGGUNAKAN IRAMA LAGU GEREJA

Assalamualaikum...



Saya ada tonton satu video Selawat Nabi di youtube.
Selawat nabi yang dialun kan oleh salah seorang lelaki yang dikenali
sebagai Cak Nun.saya pun tak berapa kenal lelaki ni.
Dok klik2 tetiba je sampai kat video tu.

Apa yang menariknya
selawat nabi yang dialunkan oelh lelaki bernama Cak Nun
ini bukan lah seperti selawat Nabi yang biasa kita lun kan.
Tapi ianya menggunakan nada yang sama
dengan salah satu lagu gereja berjudul malam Kudus,.
lagu gereja yang sering dinyanyikan
oleh peganut kristian semasa menjelang krismas.

dalam video tersebut para jemaah yang lain juga
turut mengalunkan selawat nabi tersebut beramai-ramai.
Ketika habis sebaris selawat dia kemudian nya berhenti dan bertanya
sama ada ada antara mereka yang tidak bersetuju dengan
selawat yang dialunkan .Lalu dia meneruskan selawat nabi
selepas tidak ada yang mengangkat tangan sebagai tanda semua bersetuju.

Apa yang saya ketahui Cak Nun memang
dikatakan kerap melakukan perkara2 yang lain dari orang lain.
Apa yang dilakukan Cak Nun ini  mengundang banyak komen2
positif namun tak kurang juga
yang tidak bersetuju dengan apa yang dilakukan oleh Cak Nun.
Ada yang melabelkan dia sebagai gila dan ada jugak yang kata
dia merosak kan aqidah umat islam lain.

Pendapat pembaca macam mana pulak??

sekian...

Comments

  1. Tak boleh dengar, speaker ada masalah xD

    ReplyDelete
  2. Wallhualam kita pun mna blh nak tentukn apa yg dia buat tu btl taw tak kn

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …