LELAKI INI CETUS KONTROVERSI DENGAN SELAWAT NABI MENGGUNAKAN IRAMA LAGU GEREJA

Assalamualaikum...



Saya ada tonton satu video Selawat Nabi di youtube.
Selawat nabi yang dialun kan oleh salah seorang lelaki yang dikenali
sebagai Cak Nun.saya pun tak berapa kenal lelaki ni.
Dok klik2 tetiba je sampai kat video tu.

Apa yang menariknya
selawat nabi yang dialunkan oelh lelaki bernama Cak Nun
ini bukan lah seperti selawat Nabi yang biasa kita lun kan.
Tapi ianya menggunakan nada yang sama
dengan salah satu lagu gereja berjudul malam Kudus,.
lagu gereja yang sering dinyanyikan
oleh peganut kristian semasa menjelang krismas.

dalam video tersebut para jemaah yang lain juga
turut mengalunkan selawat nabi tersebut beramai-ramai.
Ketika habis sebaris selawat dia kemudian nya berhenti dan bertanya
sama ada ada antara mereka yang tidak bersetuju dengan
selawat yang dialunkan .Lalu dia meneruskan selawat nabi
selepas tidak ada yang mengangkat tangan sebagai tanda semua bersetuju.

Apa yang saya ketahui Cak Nun memang
dikatakan kerap melakukan perkara2 yang lain dari orang lain.
Apa yang dilakukan Cak Nun ini  mengundang banyak komen2
positif namun tak kurang juga
yang tidak bersetuju dengan apa yang dilakukan oleh Cak Nun.
Ada yang melabelkan dia sebagai gila dan ada jugak yang kata
dia merosak kan aqidah umat islam lain.

Pendapat pembaca macam mana pulak??

sekian...

Post a comment

2 Comments

  1. Tak boleh dengar, speaker ada masalah xD

    ReplyDelete
  2. Wallhualam kita pun mna blh nak tentukn apa yg dia buat tu btl taw tak kn

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)