Advertisement

INI CIRI-CIRI WAJAH MEREKA YANG KREATIF DAN BERJAYA





"Tengok muka macam bijak je .."
pernah dengar orang cakap macam ni?
Sebenarnya memang ada ciri2 bentuk wajah yang
mengambarkan kepribadian setiap orang.
Hari ni saya nak kongsikan ciri-ciri wajah orang yang
kreatif dan berjaya.
Betul atau tidak itu terpulang pada kawan-kawan untuk mempercayainya atau tidak.
Mungkin ianya boleh membuatkankawan-kawansedikit sebanyak mempunyai keyakinan diri..

1-Telinga panjang dan kecil
Mempunyai kepandaian dalam bidang rekaan , artistik, fasyen dan suka dengan warna.

2-Telinga nipis ke belakang
Mempunyai bakat dalam bidang muzik, sensetif terhadap suara. ritma, melodi dan jika lebih berusaha mungkin boleh menjadi komposer.

3-Hidung besar
Mempnyai impian yang tinggi didalam bidang kerja yang diceburi.Sangat perihatin terhdap orang lain , mudah mendapatkan wang dan kuat serta berkarisma.

4-Telinga lebar
Anda mempunyai peranan yang besar dalam bidang kerja yang diceburi. Seorang yang kuat berangan-anagan namun sentiasa mencari idea untuk merialisasikan nya.

5-Lesung pipit
Anda seorang yang yakin ketika berbicara, mudah memahami dan mempunyai skil komunikasi yang sangat baik.

6-Mata yang bersinar
Mempunyai akal yang pintar, berani dan menyenangkan orang sekeliling.

7-Garis lurus diantara 2 kening
Suka melakukan sesuatu yang lain dari yang lain.Anda adalah seorang pelopor dan setiap perkara baru yang anda lakukan mudah terima orang lain.

8-Bulu mata melengkung semulajadi
Seorang yang dramatis, menyukai karya seni, fesyen kecantikan dan teater.Semangat yang tinggi dan yakin ketika berbicara.

9-Potongan rambut yang runcing di depan
orang yang inovatif, berfikir di luar kotak, dan sangat suka jika diberi kepercayaan penuh menangani sebuah project sendiri sehingga berjaya.

Semoga artikel ini dapat memberikan sedikit harapan dan keyakinan pada anda.Tiada siapa yang dapat membentuk keperibadian kita selain diri kita sendiri.jangan sia-siakan apa yang kawan-kawan ada.Semoga berjaya.


Catat Komen

14 Ulasan

  1. banyak juga di atas tu adalah pandangan daripada org tua, maknanya sejak dulu lagi

    BalasPadam
  2. ciri2 wajah mrk yg pintar berilmu n berjaya terpancar auranya.

    BalasPadam
  3. Ada juga org tua2 kata adakalnya benar..tpi tu la smuanya dri diri sndiri yg mmbtknya

    BalasPadam
  4. Satu pon tak ada yg sama...hahaha...tapi suka la tengok orang yg ada lesung pipit cam manis je kalau tersenyum kan

    BalasPadam
  5. Tapi kadang2 ada jugak yang jenis kita tak sangka dia seorang yg bijak hihi.

    Tag sis :)
    http://theonlygirl98.blogspot.my/2015/12/10-soalan-daripada-kak-shikinrazali.html

    BalasPadam
  6. Yang saya tahu pasal hidung besarlah sebab orang Cina memang percaya kalau berhidung besar ni, murah rezekinya. Senang dapat rezeki dan senang cerita, cepat kayalah!

    BalasPadam
  7. Pernah juga fikir macam tu bila nampak muka seseorang macam bijak je. Ada yang betul betul ada, dan sebaliknya.

    BalasPadam
  8. Semua di ats xada kena dgn ekin hahahah

    BalasPadam
  9. Ermm..kejap nak check me ka dulu..🤣🤣🤣

    BalasPadam
  10. Alamak yaya semua tak ada hahaha

    BalasPadam
  11. ada yg betul dan ada yg tak.. kadang2 muka nampak cantik tp pengetahuan tak seberapa. lebih byk suka menjual wajah zaman skrg ni

    BalasPadam
  12. Kak Feni apa ya? Hidung besar kot. Ciri-ciri orang kreatif jugak ni. Hehe done perasan.

    BalasPadam
  13. Banyak-banyak dalam list kat atas, ai ada lesung pipt je. Tapi ai tak confident langsung bila bercakap. Hurmmm

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)