Skip to main content

INI CIRI-CIRI WAJAH MEREKA YANG KREATIF DAN BERJAYA

Assalamualaikum...



"Tengok muka macam bijak je .."
pernah dengar orang cakap macam ni?
Sebenarnya memang ada ciri2 bentuk wajah yang
mengambarkan kepribadian setiap orang.
Hari ni saya nak kongsikan ciri-ciri wajah orang yang
kreatif dan berjaya.
Betul atau tidak itu terpulang pada kawan-kawan untuk mempercayainya atau tidak.
Mungkin ianya boleh membuatkankawan-kawansedikit sebanyak mempunyai keyakinan diri..

1-Telinga panjang dan kecil
Mempunyai kepandaian dalam bidang rekaan , artistik, fasyen dan suka dengan warna.

2-Telinga nipis ke belakang
Mempunyai bakat dalam bidang muzik, sensetif terhadap suara. ritma, melodi dan jika lebih berusaha mungkin boleh menjadi komposer.

3-Hidung besar
Mempnyai impian yang tinggi didalam bidang kerja yang diceburi.Sangat perihatin terhdap orang lain , mudah mendapatkan wang dan kuat serta berkarisma.

4-Telinga lebar
Anda mempunyai peranan yang besar dalam bidang kerja yang diceburi. Seorang yang kuat berangan-anagan namun sentiasa mencari idea untuk merialisasikan nya.

5-Lesung pipit
Anda seorang yang yakin ketika berbicara, mudah memahami dan mempunyai skil komunikasi yang sangat baik.

6-Mata yang bersinar
Mempunyai akal yang pintar, berani dan menyenangkan orang sekeliling.

7-Garis lurus diantara 2 kening
Suka melakukan sesuatu yang lain dari yang lain.Anda adalah seorang pelopor dan setiap perkara baru yang anda lakukan mudah terima orang lain.

8-Bulu mata melengkung semulajadi
Seorang yang dramatis, menyukai karya seni, fesyen kecantikan dan teater.Semangat yang tinggi dan yakin ketika berbicara.

9-Potongan rambut yang runcing di depan
orang yang inovatif, berfikir di luar kotak, dan sangat suka jika diberi kepercayaan penuh menangani sebuah project sendiri sehingga berjaya.

Semoga artikel ini dapat memberikan sedikit harapan dan keyakinan pada anda.Tiada siapa yang dapat membentuk keperibadian kita selain diri kita sendiri.jangan sia-siakan apa yang kawan-kawan ada.Semoga berjaya.


sekian..

Comments

  1. banyak juga di atas tu adalah pandangan daripada org tua, maknanya sejak dulu lagi

    ReplyDelete
  2. ciri2 wajah mrk yg pintar berilmu n berjaya terpancar auranya.

    ReplyDelete
  3. Ada juga org tua2 kata adakalnya benar..tpi tu la smuanya dri diri sndiri yg mmbtknya

    ReplyDelete
  4. Satu pon tak ada yg sama...hahaha...tapi suka la tengok orang yg ada lesung pipit cam manis je kalau tersenyum kan

    ReplyDelete
  5. Tapi kadang2 ada jugak yang jenis kita tak sangka dia seorang yg bijak hihi.

    Tag sis :)
    http://theonlygirl98.blogspot.my/2015/12/10-soalan-daripada-kak-shikinrazali.html

    ReplyDelete
  6. Yang saya tahu pasal hidung besarlah sebab orang Cina memang percaya kalau berhidung besar ni, murah rezekinya. Senang dapat rezeki dan senang cerita, cepat kayalah!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …