IBU -IBU SUDAH BERSEDIA KE NAK MENGHADAPI SUASANA PAGI BERSAMA ANAK-ANAK?

Assalamualaikum...



Seminggu je lagi budak2 nak naik sekolah semula.
Dah gementar dah ni nak mengadap suasana 
pagi dengan anak-anak.
Kalau sebelum ni rilek je bangun pagi2 lepas solat anak nak tidur ke, nak
tengok tv ke suka hati korang la..

Tapi lepas ni tak de la santai2 dah di waktu pagi.
hahhaha..saya yang anak sorang je sekolah ni pun
memang suasana pagi riuh sebab anak saya ni
kalau kita tak gesa dia memang tak bergerak la.
dia kuat berangan pagi2.
Mandi pun 20 minit.entah apa dia buat tak tau la..
nak sarapan lagi..

Sebenarnya yang buat kita kelam kabut sebab
kita kena masak sambil siapkan nak-anak.
Mujur la saya ni kadang2 bila
suami balik dari solat subuh kat masjid dia akan belikan sarapan pagi.
Kita cuma bancuh milo je...mudah!

Cuma bila dia kerja malam ,
tak de la dia ke masjid waktu subuh tu.
jadi tak de la dia belikan sarapan..
macam mana pun kena masak la.

tapi sekarang dah banyak resepi simple2 je untuk sarapan pagi.
Lepas tu banyak tips2 yang dikongsi 
untuk menjimat kan masa kita setiap pagi.
Cuba baca kat sini tips2 mudah 
yang ibu-ibu boleh buat supaya tak kelam kabut di waktu pagi.


sekian.

Post a comment

8 Comments

  1. BOLEH SIAPKAN KEPERLUAN SARAPAN PAGI LBH AWAL DIANA...XLAH TERLALU KALUT MISALNYA ROTI R LAIN2...

    ReplyDelete
  2. Yalah terutama ibu2 muda kan tentu kelam kabut.Kakak dah lalui zaman anak ramai yang sekolah rendah dulu...

    ReplyDelete
  3. Tak lama dah nak buka sekolah ni. :)

    ReplyDelete
  4. cam sekejap je cuti sekolah...kikiki...taun depan anak dara kecik akak pon dah mula masuk sekolah makan...kalut la pepagi gamaknye...hahaha

    ReplyDelete
  5. Tak hilang lagi ke tabiat kuat berangan maisara sebelum gi sekolah? Heheh. Saya takde anak sekolah, tapi dah berdebar juga nak menghadapi jem pagi2. Sekarang ni santainya jalanraya boleh keluar lambat sikit. Nnt dah sekolah takde harapan la dpt jalanraya lengang lagi.

    ReplyDelete
  6. lepas ni mesti dngr balik acik blakang rumah kejut anak dia bangun pepagi.. jerit suruh p mandi.. n mula keletung keletang buat nasi goreng.. ngeh2..

    ReplyDelete
  7. Gitula kn ragam ank2 sekolah lgi klau belah pagi memg liatnya lain mcm hihi

    ReplyDelete
  8. rs nyer semua ibu2 di dunia ni menghadapi perkara yg sm ;-)

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)