Skip to main content

FESYEN RAMBUT KETINGGALAN ZAMAN LEBIH BAIK DARI GAYA URBAN MAKAN DALAM LAMPIN

Assalamualaikum...



Kesian perempuan yang kena kecam gara-gara makan dalam
lampin pakai buang di majlis babyshower tu.
Entah apa la rasa makanan nya bila
diletak kan dalam tempat untuk isi najis.
Mungkin idea tu datang secara tiba2.
kalau di rancang dari awal dah tentu akan ada yang bantah
contohnya mungkin suami dia akan larang.

Biasa la..orang perempuan kan malas nak fikir panjang2 ..
rasa nak buat terus je buat..kan??
tapi orang lelaki kan bijak..
tak kan la benda macam tu tak boleh fikir kesan nya..kan??

jadi saya rasa idea untuk makan dalam lampin pakai buang tu
mungkin tak dirancang.idea nya datang secara tiba-tiba
2,3 jam sebelum majlis bermula.
kebetulan pinggan kat rumah dia semua sumbing tak elok nak hidang kat orang.
Pinggan pakai buang yang kat kedai2 pun dah habis
sebab banyak orang buat majlis cuti2 ni kan..

nampak??betapa saya ni seorang yang berfikiran yang baik2 sahaja..
kahkahkah...

Nak majlis nampak lain dari yang lain..
atau dia rasa nak memulakan sesuatu yang baru yang tak pernah orang lain buat.
Rasa-rasanya kalau benda itu sesuatu yang boleh diterima orang lain pun,
apa kesan nya yang awak dapat??Awak nak terkenal sebab
perkara baru yang awak buat jadi viral??
Tahniah..rasa nya itu yang memang awak dapat
tapi dari sisi yang berbeza..
Ia nya bukan sesuatu yang orang akan ikut
malah awak dikecam..tapi awak tetap jadi terkenal dan
apa yang awak buat jadi viral macam yang awak nak..

Tahniah..

Kita dah nak masuk tahun 2016.
tapi masih ada orang yang bertindak macam orang tak bertamadun.
Lebih baik gaya fesyen rambut ketinggalan zaman macam mereka-mereka ni..(klik)
dari gaya hidup macam orang mundur macam yang awak buat..


sekian...

Comments

  1. lepas ni ada orang buat minum dalam boot pulak..heeeee

    ReplyDelete
  2. mungkin dia ingt rare kot haahah

    ReplyDelete
  3. org kaya banyak duit, org dulu2 x mampu nak beli pampers pakai lampin main cuci je. jimat duit.

    ReplyDelete
  4. Aikk yer jijiknya..agak2 la nak buat sesuatu yg pelik tu kan.,da akal tpi entahla, masing2 blh fikir kn mna yg logik akal..da trbaca juga tdu psl ni..meremang plak bulu roma trbygkn najis kat pampers yaksss

    ReplyDelete
  5. berfikir diluar kotaklah tu kot...

    ReplyDelete
  6. Moga tidak berulang dan diulanglah...hurmmmm...macam macam..

    ReplyDelete
  7. Aduh, tak sangguplah walaupun dah cuba berfikiran positif, Diana! Nasib baik kawan-kawan saya semua masih berakal waras lagi, takda pulak layangan undangan untuk makan dalam lampin macam ni. Kalau kena kat saya, terus saya kata saya puasa sunat jerklah! Geli nak makan. Rare tak rare, saya peduli apa!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …