Skip to main content

DAPAT APA KALAU TERBANG DARI PENANG KE MIRI DENGAN HANYA RM129

Assalamualaikum...



Siapa yang nak terbang dari Penang ke Miri tu??
Mana lah tahu kalau2 ada rancangan nak jalan2
ke Miri cuti sekolah ni , ini lah masa yang tepat untuk bawak keluarga jalan2.
Cuti hujung tahun yang masih bersisa tu
apa salah nya kita jadi kan ianya sebagai masa berkualiti untuk keluarga.

Mesti ada yang tanya apa la yang ada kat Miri tu?
ha..tu la awak tak tahu..
bila kata sarawak je mula la fikir kawasan nya hutan ,
masyarakatnya bercawat, jalan raya tak de,
semua naik sampan..!

Helloo!!!kita dah nak masuk tahun 2016 ok..
setakat tengok Miri kat tv 30 tahun lepas,
jangan la nak kata kat Miri tu tak de apa.
Airport pun ada tau..
kalau tidak tak de la Air Asia buat promo harga murah kalau terbang dari Penang ke Miri
Tak percaya klik sini tengok harga nya berapa..
jangan terkejut sudah...:)



Kalau jalan2 tempat orang ni tak payah la dengan tujuan untuk shopping...
Tempat kita pun boleh shopping..kan??
Jadi kalau ke Miri tempat yang sesuai untuk jalan2 cuci mata tengok tempat orang ialah
Canada Hill yang menempatkan beberapa struktir bersejarah seperti
pelantar minyak pertama di malaysia, dan kat sini juga
awak boleh tengok keseluruhan bandar miri
sambil melihat matahari terbenam...



kebiasaan nya tujuan pelancong ke Miri adalah untuk
mengunjungi 2 buah gua yang sangat terkenal ni.
Gua Mulu dan Gua Niah.
Rugilah klau ke MIri tapi tak pergi mengunjungi 2 buah gua ni.
tapi tempat ni agak mencabar jadi tak sesuai untuk kanak-kanak..



Sebenarnya ada banyak termpat dan perkara menarik di Miri.
nak tahu dan rasai pengalaman di Miri
cepat2 klik sini dan rancang perjalanan anda..

selamat bercuti..

sekian..

Comments

  1. Ya btl tu...byk tmpt mnarik kat srwk ni

    ReplyDelete
  2. Kalau dah berjalan ke tempat orang tu, haruslah menimba pengalaman sebanyak mungkin yang dapat. Jangan asyik ingat nak bershopping jerk (Eh, eh, eh!)

    Saya belum pernah sampai ke Miri. Senang cerita rasanya dalam banyak-banyak negeri di Malaysia, Sarawak satu-satunya yang saya belum pernah sampai lagi. Serius pelik pulak!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …