Saturday, 26 December 2015

BUDAK-BUDAK SEKARANG TAK MINAT TONTON ALI BABA BUJANG LAPUK

Assalamualaikum..



Semlam saya tengok filem Ali baba Bujang lapuk.
Saya perhatikan filem ni tak menarik  minat anak-anak saya langsung.
Saya teringat masa saya kecil dulu,
waktu tu saya belum bersekolah.
malam raya saya tengok filem ni.
Saya ketawa macam nak pecah perut.
Bila teringat babak2 dalam filem ni saya akan ketawa sendiri.
Tahun bila entah..yang pasti tahun 80-an.

Tapi anak-anak saya jangan kan ketawa..
menonton nya pun diaorang tak nak.
sampai Maisara kata..'kenapa ibu ketawa tu..cerita kelakar ke ni.."?
mungkin dia tertanya2 apa lah yang best sangat filem ni
sampai saya ketawa terbatuk-batuk.
hehehe..

Bila fikir2 ada banyak juga perkara yang terjadi
pada saya masa saya kecil.
tapi tak banyak yang saya ingat.

Eh!1nak tahu tak apa lagi 
perkara2 best yang berlaku semasa saya masih kecil?
Kalau nak tahu kena la baca entry ni..(klik)
saya sendiri pun tak tahu perkara2 ni berlaku pada zaman saya kecil2 dulu.

sekian..

5 comments:

  1. Budak2 sekarang minat cerita korea...

    ReplyDelete
  2. Budak sekarang suka tgk citer2 yang santai konon.. yang jiwang2, pastu berkayal dsb

    ReplyDelete
  3. zaman dah berbeza...tapi sampai sekarang saya still suka semua citer p ramlee...memang evergreen !

    ReplyDelete
  4. hurm.. anak2 skrang advance..
    lawak diorang kena jenis2 maharaja lawak.. juara parody semua tu..

    ReplyDelete
  5. Feveret kita wayang lawak p.ramlee ni sbb spontan x d buat2, klau d bndingkn dgn crita lawak zaman skrg memg jauh bezanya

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();