Skip to main content

5 VIDEO PALING POPULAR DI DUNIA SEPANJANG 2015

Assalamualaikum..



Kalau di Malaysia sepanjang 2015 ni video apa ye
yang paling ramai penonton nya di youtube?
Entah la..saya pun tak tahu..hehehe..
saya jarang2 menonton Youtube.
kalau anak2 rajin la sebab diaorang suka tengok video tentang mainan .
nak beli mainan banyak sangat undang-undang dari ibu ayah diaorang..kan??
jadi tengok kat youtube je la..hahahah.
jom la kita tengok 5 video paling banyak di tonton
seluruh dunia sepanjang 2015 ni.

1.Silento-Watch Me (Whip/Nae Nae) #WatchMeDanceOn

https://www.youtube.com/watch?v=uBWrpVrazzA

Video yang menampilkan 5 orang kanak-kanak menari
dengan aksi yang menghiburkan ini ditonton sebanyak lebih 123 juta kali.
saya pun tak tahu apa yang menariknya dengan video ni.
bagi saya ianya biasa-biasa je.

2-Clash of Clans: Revenge

https://www.youtube.com/watch?v=GC2qk2X3fKA

Video macam ni pun orang tengok ke??
heheeh..ditonton lebih 90 juta kali.
Agaknya orang terklik je kot..:p


3-Crazy Plastic Ball PRANK!!

https://www.youtube.com/watch?v=7t0EtKlQxyo

Ditonton sebanyak lebih 55 juta kali.
Video tentang seorang lelaki yang ingin membuat kejutan
untuk isterinya dengan meletak kan
puluhan ribu bola plastik di dalam rumah.
ketika isterinya pulang dan membuka pintu
timbunan bola plastik tiba-tiba jatuh ke atas isteri dan
ianya betul-betul memeranjatkan isterinya.
bagi saya Video ni tak la best sangat nak dibandingkan dengan
prank yang seorang suami jatuhkan anak dia dari atas tu.
yang tu betul2 terkena isterinya..heheh..

4-Love Has No Labels | Diversity & Inclusion | Ad Council

https://www.youtube.com/watch?v=PnDgZuGIhHs

Lebih 55 juta kali video ni sudah ditonton seluruh dunia.
Video yang ditujukan untuk seluruh rakyat Amerika supaya menghindari
sikap suka diskriminasi .

5-Lip Sync Battle with Will Ferrel, Kevin Hart, and Jimmy Fallon

https://www.youtube.com/watch?v=HvRypx1lbR4

Untuk video yang menampilkan Will Ferrel, Kevin Hart, dan Jimmy Fallon
ni memang layak la ianya jadi tontonan ramai sebab ianya betul2 menghiburkan.
Video ini sudah di tonton sebanyak 55 juta kali.


kalau nak tahu ke lima-lima video ni satu pun saya tak pernah
tonton tau..baru hari ni tengok..
tu pun ada yang saya tak tonton sampai habis pun..macam boring je..
hahahahh...kalau awak nak tengok klik la
link y0utube yang saya sertakan tu..

sekian..



Comments

  1. video2 lain tatau eehe.. yang 1st tu je tahu..
    ngeh2..

    ReplyDelete
  2. Lya lgi la x pernh gi tonton video2 d atas bab memg jrg sekali buka youtube

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …