Skip to main content

3 CARA MUDAH UNTUK MEMBUKTIKAN TUBUH ANDA LANGSING

Assalamualaikum...



masalah kegemukan memang sering menghantui wanita.
pelik juga kan kenapa la wanita ni selalu risau perkara2 yang
ada kaitan dengan berat badan.
Orang lelaki tak de la kisah sangat pun tentang berat badan diaorang kan??
tapi menurut suami saya orang perempuan selalu risau
tentang berat badan sebab sikap segeklintir lelaki yang suka
memandang wanita hanya pada kecantikan..
ha!!ada betul nya jugak tu..kan??

Hari ni saya nak kongsikan cara untuk wanita2
check sama ada badan dia langsing atau pun tidak.
ada beberapa cara ..meh kita heck satu2 ye..



1-letak syiling di leher.
Ramai yang dah pernah cuba cara ni.
Letak kan beberapa syiling ke leher.
kalau tak jatuh tu maknanya awak betul2 langsing.
kena letak banyak la.setakat sekeping tak jadinya..heheh



2- sentuh payudara
menyentuh payudara dari belakang.
cara nya macam gambar di bawah ni.
kalau awak dapat sentuh itu maknanya awak lansing.
jangan dipaksa2 ye..kalau tak sampai, terima
je la hakikat...mungkin badan awak bukan kategori langsing..tapi yang biasa2 ja..hhahah


3-sentuh pusat
sama macam no 2..lakukan sentuhan dari belakang.
jika berjaya, tahniah..anda memang langsing.
kalau belum berjaya, usaha lebih kuat ye..

jom la kita cuba..mana tau dapat sentuh ..kan??
heheh..yang dah tahu tanpa mencuba tu ,
bersabar saja la..


sekian..

Comments

  1. Nak juga buat tapi sekarang ni di pejabatlah, Diana! Hahaha... Sajalah tu bagi alasan sebab rasa macam tak berapa nak sampai aje tangan tu ke destinasinya kalau dari belakang ler ^_^

    Eh, dah lain macam blog ni! Berubah deko lagi ke ni?

    ReplyDelete
  2. hahaha....semua tak lepas kahkah..buat no.2 & 3 sambil senyum sendiri di pejabat

    ReplyDelete
  3. x sampai nak pegang pusat sendiri...maknanya huhuuuu.....

    jgn mudah putus asa...try tuk langsing...padahal hakikatnya payah bagi wanita yg sudah beranak pinak...hahaa

    ReplyDelete
  4. Pakat nak langsing belaka yer...

    ReplyDelete
  5. Info ni kena bagitau anak dara kakak ni,biar mereka berusaha utk langsing....ibunya memang payah lah dah kembang....

    ReplyDelete
  6. tak sampai pun tsk tsk hehe btw thanks for the info :)

    ReplyDelete
  7. Huwaaaaaa..1 pun tak berjaya kak..

    ReplyDelete
  8. Huh.....sampai bila nak bolehnya pun mak tak tau hihi.....
    Makcik boleh ke tak? Eleh tanya orang ! Hihi....

    ReplyDelete
  9. Salam, hahaha unik betul cara2nya ni...letak duit syiling tu paling rare...korek tabung sat g nak letak syiling kat leher..hahaha

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …