Skip to main content

WANITA CANTIK DARI KOREA INI BERIMPIAN UNTUK DATANG KE MALAYSIA

Assalamualaikum....


Orang perempuan ni walaupun dia tak berapa cantik tapi dia tetap suka melihat wanita yang cantik.Apalagi kalau lelaki..Muka cantik peribadi elok lagi la orang suka tengok.Macam seorang wanita cantik berasal dari korea selatan ini.kalau kata dari Korea mesti kita membayangkan ianya adalah artis2 idola yang comel2 tu ..kan??Tapi Ayana Moon sebenarnya adalah seorang Muaalaf.



Sejak gambarnya yang berhijab muncul di instagram dia menjadi perhatian bagaikan selebriti terkenal malah pengikutnya di laman sosial juga mencecah ribuan pengikut.

Ayana mengakui dia memeluk islam ketika dibangku sekolah dan dialah satu-satunya didalam keluarganya yang memeluk islam.Gadis yang lahir pada 28 disember 1995 ini mengakui dia tidak selalu memakai hijab disebab kan budaya masyarakat Korea yang tidak terlalu mengamalkan satu2 konsep keagamaan dan ia membuatkan tidak semua tempat di Korea sesuai untuk dia mengenakan hijab.



Dalam masa yang sama Ayana  juga ingin datang ke malaysia bagi mendalami dan mempelajari agama islam dengan lebih dekat lagi.Sehingga ke hari ini dia merasa senang dan bahagia sejak menjadi wanita muslimah.Menjadi muslimah bukan lah sesuatu yang mudah di Korea,namun dia berbangga dengan pilihan nya walaupun ada sesetengah pengikutnya mempertikaikan tindakan nya memeluk agama islam.

**Pesanan untuk Ayana..datang malaysia jangan terkejut lak tengok kat sini fesyen semua macam kpop..heheh..Dan jangan lupa bawak barang2 ni kalau datang ke sini..Bajet cam Ayana baca je blog makcik..ekekek


Sekian..

Comments

  1. Memg cntik sgt2..kejutan budaya la bila dia dtg kat Malaysia ni hihi

    ReplyDelete
  2. Moga ayana istiqhomah dalam setiap detik mendalami Agama Islam..

    ReplyDelete
  3. cantiknya Ayana ni. Kita yang perempuan pun suka tengok. huuhu. Btw, jemput singgah blog :)

    ReplyDelete
  4. cantiknya dia..syukur alhamdulillah dianugerahi hidayah Allah..

    ReplyDelete
  5. xmau nak kata apa.. just nak cntik + comel.. hehe

    Jemput Singgah : Contest Review Lynk.My 2015

    ReplyDelete
  6. Cantiknyaaaa.....dahlah cantik, putih pulak tu.....mmg patut pun ramai yg minat. Mcm Nasha Aziz pun ada ek makcik.....

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …