Tuesday, 10 November 2015

WANITA CANTIK DARI KOREA INI BERIMPIAN UNTUK DATANG KE MALAYSIA

Assalamualaikum....


Orang perempuan ni walaupun dia tak berapa cantik tapi dia tetap suka melihat wanita yang cantik.Apalagi kalau lelaki..Muka cantik peribadi elok lagi la orang suka tengok.Macam seorang wanita cantik berasal dari korea selatan ini.kalau kata dari Korea mesti kita membayangkan ianya adalah artis2 idola yang comel2 tu ..kan??Tapi Ayana Moon sebenarnya adalah seorang Muaalaf.



Sejak gambarnya yang berhijab muncul di instagram dia menjadi perhatian bagaikan selebriti terkenal malah pengikutnya di laman sosial juga mencecah ribuan pengikut.

Ayana mengakui dia memeluk islam ketika dibangku sekolah dan dialah satu-satunya didalam keluarganya yang memeluk islam.Gadis yang lahir pada 28 disember 1995 ini mengakui dia tidak selalu memakai hijab disebab kan budaya masyarakat Korea yang tidak terlalu mengamalkan satu2 konsep keagamaan dan ia membuatkan tidak semua tempat di Korea sesuai untuk dia mengenakan hijab.



Dalam masa yang sama Ayana  juga ingin datang ke malaysia bagi mendalami dan mempelajari agama islam dengan lebih dekat lagi.Sehingga ke hari ini dia merasa senang dan bahagia sejak menjadi wanita muslimah.Menjadi muslimah bukan lah sesuatu yang mudah di Korea,namun dia berbangga dengan pilihan nya walaupun ada sesetengah pengikutnya mempertikaikan tindakan nya memeluk agama islam.

**Pesanan untuk Ayana..datang malaysia jangan terkejut lak tengok kat sini fesyen semua macam kpop..heheh..Dan jangan lupa bawak barang2 ni kalau datang ke sini..Bajet cam Ayana baca je blog makcik..ekekek


Sekian..

9 comments:

  1. Memg cntik sgt2..kejutan budaya la bila dia dtg kat Malaysia ni hihi

    ReplyDelete
  2. Moga ayana istiqhomah dalam setiap detik mendalami Agama Islam..

    ReplyDelete
  3. cantiknya Ayana ni. Kita yang perempuan pun suka tengok. huuhu. Btw, jemput singgah blog :)

    ReplyDelete
  4. cantiknya dia..syukur alhamdulillah dianugerahi hidayah Allah..

    ReplyDelete
  5. xmau nak kata apa.. just nak cntik + comel.. hehe

    Jemput Singgah : Contest Review Lynk.My 2015

    ReplyDelete
  6. Cantiknyaaaa.....dahlah cantik, putih pulak tu.....mmg patut pun ramai yg minat. Mcm Nasha Aziz pun ada ek makcik.....

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();