Skip to main content

TERPAKSA HANTAR IBU KE KLINIK ,LELAKI INI TINGGIKAN SUARA PADA IBUNYA.

Assalamualaikum...

"tu ..tu..makcik tu..ada anak dia hantar pi klinik..?"

"pergi la..kata mak ada jiran.suruh la jiran mak tu hantar.."

Gaya dia bercakap macam sombong sangat dengan mak dia.
dengan cakap kuat-kuat pulak tu.
sengaja nak bagi malu mak dia ke apa??



Ramai yang dah tonton video yang tersebar di laman sosial hari ni .
Video menunjuk kan seorang lelaki yang
memarahi seorang wanita dipercayai ibunya sendiri di sebuah klinik.
Mengikut komen2 kejadian tersebut disebabkan
sianak yang terpaksa menghantar ibunya mendapatkan rawatan di klinik.

Malu dan marah dengan kejadian tersebut membuatkan seorang lelaki bangun dan
menegur sikap anak kepada wanita tersebut yang
memang jelas biadab dan menjatuhkan air muka ibunya.
kelihatan wanita tersebut menangis dengan apa yang berlaku..

Namun tindakan lelaki tersebut menyababkan
anak kepada wanita itu memarahinya dan memberi amaran
suapaya tidak mencampuri urusan mereka.

Aduhai..Dia nak suruh orang ramai ni tengok je
gelagat dia marah kan ibu dia tu..
memang jelas dia sengaja nak memalukan ibu dia.
Setitik air mata mak jatuh azab nya ..Ya Allah..
sanggup ke kita nak tahan azab dari Nya nanti ??

Kalau mak saya la .bercakap macam tu dengan dia,
silap2 melekat muka kat dinding kena penampar dengan dia.hahha..

Tak kira la mak kita salah atau betul..
tapi meninggikan suara pada dia adalah BERDOSA
sampai ke tua hidup tak senang
selagi kau tak minta ampun pada dia.

Nanti2 ada la tu balasan nya...

sekian..



Comments

  1. x pe biar jer org mcm nie, nanti bila dia dah tua..haha mesti anak dia pun buat mcm tu kat dia...mungkin lebih teruk. "what goes around comes around"

    ReplyDelete
  2. PC cukup takut..takut sangat..Allahu..kecut perut..tengok air muka mama berubah pun dah cuak..

    ReplyDelete
  3. Kite ade jugak tgk org viralkan pasal nie dekat fb..tp xmampu nak tgkkkkkkk..takut nnt sedih tgk makcik tuh..pastu nnt rase geram nak pelempang anak die..

    ReplyDelete
  4. ibu yg sabar sentiasa redha dgn kerenah anak2nya tapi anak2 susah sedikit kerana ibu mrk dh merungut panjang ...perbuatan buruk baik kita terhadap ibu/bapa kita Allah byr tunai di dunia lagi...di akhirat lbh lg.

    ReplyDelete
  5. Sanggup anak itu memalukan diri sendiri biadap dengan ibunya...bukan saja orgramai benci,Allah lebih2 lagi.
    Teringat masa MIL kakak masih ada dulu hubby kakak selalu ponteng kerja semata2 nak bawa mak dia ke klinik....Allah maha melihat besar ganjaran nya jaga orangtua.

    ReplyDelete
  6. Ada ke makcik....mak tak dapat lagi pulak. Nak gak tengok. Yelah....kekadang kita tak perasan kot apa yg kita buat kat mak kita tu menyakitkan mata org lain. Sebab dah biasa meninggikan suara dgn emak. Moga budak tu berubahlah hendaknya...

    ReplyDelete
  7. Ada juga tengok... Hmm.. Nauzubillah.. Moga kita dilindungi..

    ReplyDelete
  8. Ya Allah sedih bace..klu sy ade kt ctu mau menangis tgk makcik tu kot..kesiann..sampai hati anaknyaa..

    ReplyDelete
  9. Ya Allah..macam² kan..sy xsggup nk tgk video tu semalam..smp hati memalukan ibu sendiri smp mcm tu.. :(

    ReplyDelete
  10. Dah tgk video tu. Tapi tak jelas sangat percakapannya. Sedih tgk makcik tu lao airmata dia :-(

    ReplyDelete
  11. Sampai hati dia cakap tengking2 dgn mak dia ek...kalau kat publik dia berani buat camtu kat rumah ntah macam mana pulak )...sian makcik tu :(

    ReplyDelete
  12. sedihnye sampai hati kan buat cam tu ...mak kite kot tu ..... semoga Allh buka hati dia dan berikan hidayah ....

    ReplyDelete
  13. ada tgk video ni..sedihnya si ibu ...
    ntah la zaman sekarang ni..mcm2..
    ini y dikatakan ank mjdi tuan ibu...

    ReplyDelete
  14. assalam tuan blog..BW hari ni..
    derhaka betul..sakit pulak hati tgok video tu..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …