Thursday, 5 November 2015

TERPAKSA HANTAR IBU KE KLINIK ,LELAKI INI TINGGIKAN SUARA PADA IBUNYA.

Assalamualaikum...

"tu ..tu..makcik tu..ada anak dia hantar pi klinik..?"

"pergi la..kata mak ada jiran.suruh la jiran mak tu hantar.."

Gaya dia bercakap macam sombong sangat dengan mak dia.
dengan cakap kuat-kuat pulak tu.
sengaja nak bagi malu mak dia ke apa??



Ramai yang dah tonton video yang tersebar di laman sosial hari ni .
Video menunjuk kan seorang lelaki yang
memarahi seorang wanita dipercayai ibunya sendiri di sebuah klinik.
Mengikut komen2 kejadian tersebut disebabkan
sianak yang terpaksa menghantar ibunya mendapatkan rawatan di klinik.

Malu dan marah dengan kejadian tersebut membuatkan seorang lelaki bangun dan
menegur sikap anak kepada wanita tersebut yang
memang jelas biadab dan menjatuhkan air muka ibunya.
kelihatan wanita tersebut menangis dengan apa yang berlaku..

Namun tindakan lelaki tersebut menyababkan
anak kepada wanita itu memarahinya dan memberi amaran
suapaya tidak mencampuri urusan mereka.

Aduhai..Dia nak suruh orang ramai ni tengok je
gelagat dia marah kan ibu dia tu..
memang jelas dia sengaja nak memalukan ibu dia.
Setitik air mata mak jatuh azab nya ..Ya Allah..
sanggup ke kita nak tahan azab dari Nya nanti ??

Kalau mak saya la .bercakap macam tu dengan dia,
silap2 melekat muka kat dinding kena penampar dengan dia.hahha..

Tak kira la mak kita salah atau betul..
tapi meninggikan suara pada dia adalah BERDOSA
sampai ke tua hidup tak senang
selagi kau tak minta ampun pada dia.

Nanti2 ada la tu balasan nya...

sekian..



17 comments:

  1. x pe biar jer org mcm nie, nanti bila dia dah tua..haha mesti anak dia pun buat mcm tu kat dia...mungkin lebih teruk. "what goes around comes around"

    ReplyDelete
  2. PC cukup takut..takut sangat..Allahu..kecut perut..tengok air muka mama berubah pun dah cuak..

    ReplyDelete
  3. Kite ade jugak tgk org viralkan pasal nie dekat fb..tp xmampu nak tgkkkkkkk..takut nnt sedih tgk makcik tuh..pastu nnt rase geram nak pelempang anak die..

    ReplyDelete
  4. ibu yg sabar sentiasa redha dgn kerenah anak2nya tapi anak2 susah sedikit kerana ibu mrk dh merungut panjang ...perbuatan buruk baik kita terhadap ibu/bapa kita Allah byr tunai di dunia lagi...di akhirat lbh lg.

    ReplyDelete
  5. Sanggup anak itu memalukan diri sendiri biadap dengan ibunya...bukan saja orgramai benci,Allah lebih2 lagi.
    Teringat masa MIL kakak masih ada dulu hubby kakak selalu ponteng kerja semata2 nak bawa mak dia ke klinik....Allah maha melihat besar ganjaran nya jaga orangtua.

    ReplyDelete
  6. Ada ke makcik....mak tak dapat lagi pulak. Nak gak tengok. Yelah....kekadang kita tak perasan kot apa yg kita buat kat mak kita tu menyakitkan mata org lain. Sebab dah biasa meninggikan suara dgn emak. Moga budak tu berubahlah hendaknya...

    ReplyDelete
  7. Ada juga tengok... Hmm.. Nauzubillah.. Moga kita dilindungi..

    ReplyDelete
  8. Ya Allah sedih bace..klu sy ade kt ctu mau menangis tgk makcik tu kot..kesiann..sampai hati anaknyaa..

    ReplyDelete
  9. Ya Allah..macam² kan..sy xsggup nk tgk video tu semalam..smp hati memalukan ibu sendiri smp mcm tu.. :(

    ReplyDelete
  10. Dah tgk video tu. Tapi tak jelas sangat percakapannya. Sedih tgk makcik tu lao airmata dia :-(

    ReplyDelete
  11. Sampai hati dia cakap tengking2 dgn mak dia ek...kalau kat publik dia berani buat camtu kat rumah ntah macam mana pulak )...sian makcik tu :(

    ReplyDelete
  12. sedihnye sampai hati kan buat cam tu ...mak kite kot tu ..... semoga Allh buka hati dia dan berikan hidayah ....

    ReplyDelete
  13. ada tgk video ni..sedihnya si ibu ...
    ntah la zaman sekarang ni..mcm2..
    ini y dikatakan ank mjdi tuan ibu...

    ReplyDelete
  14. assalam tuan blog..BW hari ni..
    derhaka betul..sakit pulak hati tgok video tu..

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();