Skip to main content

TAK PERCAYA ADA YANG JADI MANGSA VAPE MELETUP

Assalamualaikum...



Ketagih merokok memang bahaya.
Semua orang tahu merokok boleh menjejaskan kesihatan
Tak kira la rokok seludup ke,rokok tak seludup.
walau rokok daun sekalipun.

Dan sekarang muncul rokok baru..
Ops!!bukan rokok tapi Vape..
"Vape bukan rokok la..."
Ok..vape bukan rokok...tapi ianya tetap bahaya.

Minggu ni dengar cerita ada yang jadi mangsa Vape.
Sebelum ni kejadin berlaku kat negara luar.
Vape meletop ketika di hisap dan mencedera kan mulut mangsa..
"Tapi tak boleh percaya sangat..
sebab tu luar negara..entah2 berita palsu.."

Sekarang selepas vape di sahkan boleh di jual dan dihisap,
Ada yang jadi mangsa vape meletup.
"Ok..tak percaya jugak..ni semua berita palsu..
nak suruh rakyat beli rokok yang harga rm17 tu.."

Siap minta bukti lagi..
nak alamat rumah mangsa tu..
Nak tengok betul ke dia cedera sebab vape meletup..

Ni la kalau dah ketagih ..
sampai berita macam ni, melibatkan nyawa orang pun tak percaya lagi.
nak hisap ,hisap la..
tapi kenapa la sampai tak nak percaya vape tu boleh meletop.
Orang pakai kereta pun boleh meletop.
boleh pulak kau percaya kereta boleh meletop tiba2..
ni cerita vape meletop tak nak percaya pulak..

ye la..kereta dengan vape mana nak sama..
tapi kan tak mustahil benda tu boleh meletup.
sampai nak minta bukti tu dah kenapa la..
Cuba la terima hakikat yang benda tu tetap ada bahayanya..
tak boleh ke kau ambil kisah ni
untuk kau lebih berhati-hati..

P/s teringat cerita seerong kawan yang menghadapi detik
cemas bila tv di rumahnya meletop..nampak??
tv pun boleh meletop, ni kan pulak vape..
Ingat tak zaman2 tv ada dua siaran je dulu?
ada tv1 dan tv 2..masa tu tak de kot kes tv meletop.
sebab tv kawan saya ni meletop sebab anak dia tekan remote tv laju2.
terus meletop...lagi pun dulu tv mana ada rremote..
tak caya baca kat sini..




sekian..





Comments

  1. Memula vape meletup dalam kapal terbang... pastu vape meletop ketika sedang di hisap... pasni kepala pulak meletop sekali baru nak percaya dan hindarkan dari menghisapnya.... apalah nak jadi org skrg ni....

    ReplyDelete
  2. Klau bnda2 mcm ni yg da elektrik or elktronik mstila pndai meletop kan

    ReplyDelete
  3. sian, senang x payah lah hisap segala bnde berasap ni.. selamat luaran dan dalaman

    Jom Terjah : Fesyen Lelaki Popular yang.. Perlu ke?

    ReplyDelete
  4. brg elektronik semestinya de yg xelok... nie kes kadang2 mncul..

    ReplyDelete
  5. MasyaAllah..semoga yg lain dpt pengajaran..

    ReplyDelete
  6. agaknya ada yg mati kerana vape br laa nk di haramkan mmm

    ReplyDelete
  7. menakutkan je muka mangsa letupan ni...akak malam tadi masa tengah on9 tetiba keluar muka dia laju2 akak tutup...sian ek tapi dah jadi camni kalau tak insaf tak tahu la....

    ReplyDelete
  8. benda kalau dah suka, orang kata tak elok pun dia kata elok
    padahal majlis fatwa nak kuarkan fatwa kata haram
    nak juga buat...peliknya, bangsa kita aje yang lelebih

    ReplyDelete
  9. Be on you best conduct. Look and notice great. Initial introductions are enduring impressions. �� Glicole Glicerina

    ReplyDelete
  10. The procedure is easy to utilize yet requires strict adherence by the person.
    Ejuice

    ReplyDelete
  11. First of all, the majority of the negative impacts of smoking - and there are many - can be switched or killed starting endless supply of smoking. 120ml bottle e liquid

    ReplyDelete
  12. The Fermentation and manufacturing process both add to the levels of carcinogens released into the smoke of a lit cigar.aquavape

    ReplyDelete
  13. Are searching for the Best Charcoal for Smoking meat? We will likewise survey ... Top Royal Oak100% Hardwood Lump Charcoal Features. Bestbuyelectricsmoker Best price on electric smokers – A blend of perfection, price and performance!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …