Wednesday, 11 November 2015

TAK PERCAYA ADA YANG JADI MANGSA VAPE MELETUP

Assalamualaikum...



Ketagih merokok memang bahaya.
Semua orang tahu merokok boleh menjejaskan kesihatan
Tak kira la rokok seludup ke,rokok tak seludup.
walau rokok daun sekalipun.

Dan sekarang muncul rokok baru..
Ops!!bukan rokok tapi Vape..
"Vape bukan rokok la..."
Ok..vape bukan rokok...tapi ianya tetap bahaya.

Minggu ni dengar cerita ada yang jadi mangsa Vape.
Sebelum ni kejadin berlaku kat negara luar.
Vape meletop ketika di hisap dan mencedera kan mulut mangsa..
"Tapi tak boleh percaya sangat..
sebab tu luar negara..entah2 berita palsu.."

Sekarang selepas vape di sahkan boleh di jual dan dihisap,
Ada yang jadi mangsa vape meletup.
"Ok..tak percaya jugak..ni semua berita palsu..
nak suruh rakyat beli rokok yang harga rm17 tu.."

Siap minta bukti lagi..
nak alamat rumah mangsa tu..
Nak tengok betul ke dia cedera sebab vape meletup..

Ni la kalau dah ketagih ..
sampai berita macam ni, melibatkan nyawa orang pun tak percaya lagi.
nak hisap ,hisap la..
tapi kenapa la sampai tak nak percaya vape tu boleh meletop.
Orang pakai kereta pun boleh meletop.
boleh pulak kau percaya kereta boleh meletop tiba2..
ni cerita vape meletop tak nak percaya pulak..

ye la..kereta dengan vape mana nak sama..
tapi kan tak mustahil benda tu boleh meletup.
sampai nak minta bukti tu dah kenapa la..
Cuba la terima hakikat yang benda tu tetap ada bahayanya..
tak boleh ke kau ambil kisah ni
untuk kau lebih berhati-hati..

P/s teringat cerita seerong kawan yang menghadapi detik
cemas bila tv di rumahnya meletop..nampak??
tv pun boleh meletop, ni kan pulak vape..
Ingat tak zaman2 tv ada dua siaran je dulu?
ada tv1 dan tv 2..masa tu tak de kot kes tv meletop.
sebab tv kawan saya ni meletop sebab anak dia tekan remote tv laju2.
terus meletop...lagi pun dulu tv mana ada rremote..
tak caya baca kat sini..




sekian..





12 comments:

  1. Memula vape meletup dalam kapal terbang... pastu vape meletop ketika sedang di hisap... pasni kepala pulak meletop sekali baru nak percaya dan hindarkan dari menghisapnya.... apalah nak jadi org skrg ni....

    ReplyDelete
  2. Klau bnda2 mcm ni yg da elektrik or elktronik mstila pndai meletop kan

    ReplyDelete
  3. sian, senang x payah lah hisap segala bnde berasap ni.. selamat luaran dan dalaman

    Jom Terjah : Fesyen Lelaki Popular yang.. Perlu ke?

    ReplyDelete
  4. brg elektronik semestinya de yg xelok... nie kes kadang2 mncul..

    ReplyDelete
  5. MasyaAllah..semoga yg lain dpt pengajaran..

    ReplyDelete
  6. agaknya ada yg mati kerana vape br laa nk di haramkan mmm

    ReplyDelete
  7. menakutkan je muka mangsa letupan ni...akak malam tadi masa tengah on9 tetiba keluar muka dia laju2 akak tutup...sian ek tapi dah jadi camni kalau tak insaf tak tahu la....

    ReplyDelete
  8. benda kalau dah suka, orang kata tak elok pun dia kata elok
    padahal majlis fatwa nak kuarkan fatwa kata haram
    nak juga buat...peliknya, bangsa kita aje yang lelebih

    ReplyDelete
  9. Be on you best conduct. Look and notice great. Initial introductions are enduring impressions. �� Glicole Glicerina

    ReplyDelete
  10. The procedure is easy to utilize yet requires strict adherence by the person.
    Ejuice

    ReplyDelete
  11. First of all, the majority of the negative impacts of smoking - and there are many - can be switched or killed starting endless supply of smoking. 120ml bottle e liquid

    ReplyDelete
  12. The Fermentation and manufacturing process both add to the levels of carcinogens released into the smoke of a lit cigar.aquavape

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();