Skip to main content

SURAT CINTA UNTUK DIANA...

Assalamualaikum....



pernah dapat surat cinta....???
masih simpan surat cinta yang awak dapat sampai sekarang???

simpan elok2 ye..
kalau dapat kat anak, dia baca mesti dia gelak..
kita sendiri pun tak sanggip nak baca surat cinta kita dulu kan???
hahahah...

surat cinta diatas bukan ditujuakan pada tuan blog ye...
heheh..


sekian.....

Comments

  1. Heehehe,mmg klasik bahasanya.

    ReplyDelete
  2. mcm dr bangla jer surat tu..hihi

    ReplyDelete
  3. Histeria sy membacanya hahahahaha

    ReplyDelete
  4. Pernah dapat surat cinta dari cinta monyet dulu... tapi frustrated sebab abang dia yang tulis... rupanya depa nak game auni... hampehhh... lastly semua surat2 tu auni koyak, taboq kat meja dia dalam kelas... mihmih

    ReplyDelete
  5. stress kalau dapat surat cam gini, boleh jadi kalau mula2 suka, boleh muntah jadinya ;P

    ReplyDelete
  6. dapat surat cinta maknanya adalah peminat tu ...

    ReplyDelete
  7. Bahasanya ngak sy fahamim...kehkeh

    ReplyDelete
  8. hahaha mati2 surat untuk akak. dari gaya bahasa dia ni, sastera orangnya hahaha :D

    ReplyDelete
  9. Tak rasa nak jawab ke surat cinta tu...kesian kat dia, kalau ada masa jawablah, beri dia harapan...hahahaha..

    ReplyDelete
  10. Nama Diana makin famous sejak akhir akhir ni

    ReplyDelete
  11. Hahaha...ni memang salah satu surat cinta dulu-dulu tuan punya blog ke atau saja malu nak ngaku ni ada abang indon minat kat awak? Hehehe...gurau aje ya Diana... jangan tarik muncung 18depa, jap lagi suami nak balik rumah. Tak elok bermasam muka depan suami. Hahaha....

    Sadislah kalau dapat surat cinta macam ni. Seingat saya, surat cinta monyet saya semuanya ada lirik lagi. Paling saya ingat lagu Serikandi Cintaku. Pernah dengar tak lagu tu?

    ReplyDelete
  12. Kikikiki.....
    Betul tu makcik, mlm hari tu tah pak jilap baru tanya pasal surat cinta ni .....Maklumlah dulu mana ada hp kan hihi

    ReplyDelete
  13. Kikikiki.....
    Betul tu makcik, mlm hari tu tah pak jilap baru tanya pasal surat cinta ni .....Maklumlah dulu mana ada hp kan hihi

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …