Skip to main content

SAYA SAMBUT BIRTHDAY ANAK SAYA - QUE HAIDAR

Assalamualaikum...

Kesian kat Que Haidar ..
mesti ramai yang baca kat satu blog tu
tentang katanya Que dan Isteri menyambut halloween.
bagi yang minat dengan pelakon ni dah tentu rasa kecewa
dengan berita ni...kan??



Yang sebenarnya gambar tersebut bukan lah gambar
sambutan Holloween tapi gambar semasa Que dan isterinya
menyambut majlis harijadi anak mereka
yang bertemakan monster high..

Biasala bila buat majlis hari jadi kan ada tema macam2..
Gambar tu pulak tersebar
masa sambutan Holloween.
Entah apa niat tukang sebarcerita  tu pun tak tahu la.
Mungkin sengaja nak bikin sensasi.

Tapi yang bagus nya saya tengok si Que ni
tak melenting pun bila ada yang masuk Ig dia siap marah2 .
Sampai ada yang nak unfollow sebab kecewa.
Tenang je Que jawab..

"Sy Sambut birthday Anak sy temanya monster high but sorry sgt2 Kalau Itu mengganggu awak.. Maaf ye"



Mungkin sebab dah faham cara melayan peminat ni.
tahu cara2 nak buat keadaan lebih tenang.
kalau tengok kat Ig dia pun tahu yang dia sedih dengan apa yang terjadi.
banyak kata2 yang dia muat naik tu
Menggambarkan perasaan kecewa nya dia dengan
mereka2 yang membuat fitnah pada diri dia..

Lepas ni hati2 lah dalam memilih tema nak buat majlis harijadi ratu ni.
Sebab harijadi nya pulak dekat2 dengan hallowen..
Tu yang berlaku salah faham..
apa kata tahun depan buat tema Ustaz dan ustazah..
gitewww...

Tapi isteri dia seksi sangat la..
heheh



sekian..

Comments

  1. supposed buat laa caption bagai supaya org x slh fhm..kalu tepek bulat2 gitu mmg mengundang fitnah

    ReplyDelete
  2. Anggap teguran peminat tanda sayang..hehe..

    ReplyDelete
  3. Bagus juga bila peminat marah2, sekurang2nya orang masih ingat artis2 yg popularitinya dah tahap suam2 masih wujud di dunia ini...

    ReplyDelete
  4. tapi memang boleh mendatangkan kekeliruan juga terutama kostum yg di pakai que dan isteri.

    ReplyDelete
  5. Xpasal2 je kene hentam..suke cara que handle komen2 org yg hentam die..

    ReplyDelete
  6. itu lah....kekadang kita dah rancang terbaik di mata kita tetapi tetap tak kena di mata orang lain. apapun pengajaran yang saya dapat kat sini adalah, lebih baik mengelak daripada orang lain berburuk sangka terhadap kita. tambahan pula dia tumpuan peminat. kalau orang biasa2 mcm saya nie, nak pakai apa pun orang tak peduli kut....

    ReplyDelete
  7. Taknak komen pasal que.. nak komen pasal anak...
    sekali tengok iras Que... Sekali lagi tengok iras Linda.... hahaha... comel je...

    ReplyDelete
  8. hihik, payah juga tema tema nih. orang suka salah anggap. tp nama pon artis, nak xnak hadap jer lah kan. huhu

    ReplyDelete
  9. Dah namanya retiss....tu lah tahun depan buat tema Daie...Pencetus Ummah...

    ReplyDelete
  10. Saya masa orang hentam tu saya tak percaya..Biasanya saya memang susah nak percaya, so saya akan bukak kat ig dan tau diaorang buat bday anak dia..Yelah cuma tema pakaian tu memang boleh buat orang confuse..

    ReplyDelete
  11. rettiissss buat ape pun org kisah nasib la ....

    ReplyDelete
  12. Kenapa pilih tema2 yg cam gitu...kan banyak tema yg lain....buat la tema ikan emas ke...burung terbang ke..hahaha...tiru dialog arwah pak sudin

    ReplyDelete
  13. saya rasa tema tu kena hati2 juga pilih kan

    ReplyDelete
  14. sy mula2 tgk gmbr pun mcm pelik, tp sy slalu bace dulu..takut plak timbul fitnah..

    ReplyDelete
  15. ooo...gitu citenya
    kalau tak ke sini, idaklah saya pun tahu
    tak pasal-pasal jadi fitnah ye

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …