Skip to main content

RANCANGAN THE HOUSE MENAMPILKAN ADIK BERADIK EMMA MAEMBONG DIANGGAP SAMPAH

Assalamualaikum...

Siapa dah tonton rancangan The House?
rancangan ni tentang aktiviti seharian 3 adik beradik
yang terdiri dari Emma, Yaya dan Chacha Maembong.
Kalau anda peminat anak2 maembong ni
mungkin rancangan ini sangat menarik di mata anda..


Tapi yang tak minat..(tak minat yang saya maksudkan bukan bermakna benci)
anda akan merasakan rancangan ini adalah rancangan yang 
hanya sekadar hiburan semata-mata.
Walaupun dalam rancangan ini anda akan lihat betapa erat hubungan adik beradik ini
dan bagaimana mereka menghadapi beberapa keadaan 
yang "terdesak" bersama-sama namun ianya masih kelihatan 
rancangan yang membosan kan dan khas untuk peminat-peminat Emma, Yaya dan ChaCha sahaja.



Sebelum ni saya pernah terbaca satu komen tentang rancangan ni 
yang dikatakan hanya sesuai kalau ditayangkan di astro ceria kerana 
ketiga-tiga beradik ini tingkah nya seakan kanak-kanak sahaja.
nampak terlalu gedik untuk tontonan orang dewasa.



Zaman sekarang dah tak sama macam dulu.
Dulu orang tak de ruang untuk mengkritik apa2 rancangan pun.
mereka terima apa saja yang disiarkan.
Tapi sekarang dah lain..
penonton dan bijak menilai dan dah terbuka ruang untuk mengkritik
rancangan2 yang disiarkan.
jadi harapnya penerbit2 rancangan televisyen ni dapat lah
memikirkan rancangan yang lebih berfaedah dan mesej nya lebih jelas
dan mudah diterima penonton.

kalau rasa rancangan he House ni tak berfaedah apakata
anda tonton video  rancangan yang boleh buat anda juga rasa
nak berjaya dan bersaing dengan mereka ini (klik)..
rasa-rasa anda lebih hebat dari mereka kah??

sekian..

Comments

  1. hahaha nakal nakal komen tp sebahagiannya saya setuju

    ReplyDelete
  2. Ramainya haters .......
    Mak tak pernah tengok lagi.....tp boleh jer layan kot. Mak minat jugak ngan Emma Maembong

    ReplyDelete
  3. Tak tengok lagi dan tak tau pun ada cerita ini..The Kardashian Malaysia?

    ReplyDelete
  4. pnh tgk episod mula j. lps tu x tgk dh.
    biasa biasa je kot.

    ReplyDelete
  5. belum tengok lagi slot ni..xpa pasti diulang siar banyk kali tu...

    ReplyDelete
  6. manusia ni darah sama merah tapi hati tetap lain2 ...jadi sapa duk suka pi la tengok dan sapa yg tak suka pi tengok cite lain...senang je bukan ada sebarang paksaan pon....akak suka cite CSI...hehehe...ganas tak? ganas tak? :p

    ReplyDelete
  7. Pernah tengok kt You tube, sampai pertengahan jalan cerita dah rasa kaku dan ntah kenapa x boleh nak proceed tgk lagi...hmmmmmmmmm adakah kerana julia dah x minat tengok cerita melayu hahahhaha

    ReplyDelete
  8. Mcm2 la diorg komen ermm kan terpulang la pada penonton nak tgk or tak..tpi lya x gemar rncgn sebegini

    ReplyDelete
  9. Saya tak tengok pun makanya saya tak tahu nak komen apa tentang rancangan ni. Tapi saya ada jugalah tengok trailer sekali sekala dan memang tak 'in' lah dengan minat menonton saya. Nak kata saya tak suka mereka tiga beradik tak juga. Senang cerita memang saya tak minat nak ambil tahu tentang the Maembongs ni!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …