Skip to main content

PEMINAT MINTA FOUZIAH GOUS JANGAN SOROK ANAK

Assalamuaaikum...



Sejak dari dulu lagi ramai artis yang tidak suka mendedahkan
kehidupan peribadi mereka termasuk la gambar anak2.
Kalau zaman dulu sebelum penggunaan internet meluas,
tak ramai yang tahu berita artis kahwin, artis beranak , artis bercerai..
Tapi sekarang perkara2 begitu tak dapat nak disorok.
kalau tak artis tu yang dedahkan sendiri, peminat pulak yang sibuk nak jadi paparazzi.

Baru2 ni Fouziah Gous yang sedang menanti kelahiran anak
sulung nya meminta orang ramai supaya mendoakan
keselamatan nya dan baby yang bakal  dilahirkan nanti..
permintaan nya itu membuatkan ramai meminta supaya selepas melahirkan nanti dia tidak
menyembunyikan wajah anak nya seperti yang dilakukan oleh artis-artis  lain.

Baru-baru ini pelakon Lisa Surihani dikhabarkan kesal
dengan pihak yang menyebarkan gambar anak nya ketika
mereka membeli beli belah disebuah pusat membeli belah.
Banyak pihak yang kecewa dengan pasangan suami isteri ini gara-gara
terlalu menyembunyikan anak mereka hingga tidak memberi
peluang kepada peminat-peminat yang selama ini menyokong mereka .



Macam tu la bila jadi artis popular.
Semua benda dan perkara kalau boleh
peminat nak kongsi dengan mereka.
Kalau tidak dikata nya sombong dan lupa diri.

Ada orang yang memang sorok wajah anak sebab
kepercayaan yang diamalkan sejak turun temurun.
namun ada juga yang sorok hanya sebab nak kan privacy
supaaya tak diganggu dalam tempoh berpantang

Peminat sepatutnya lebih memahami dan memang kebanyakan wanita
tak suka diganggu ketika selepas melahirkan anak.
tapi kalau setakat nak kongsi gambar sekeping dua untuk peminat tak salah kot.
Cuma macam saya kata tadi mungkin mereka ada
pantang larang melebatkan hal2 macam tu..siapa tahu..kan??


sekian..

Comments

  1. susah nak cakap zaman jenayah ni.. macam2 faktor artis tak dedahkan anak mereka pada umum. Macam Johan raja lawak.. dia tak dedahkan anak2 dia atas faktor keselamatan.. ada yang nak anak dia membesar seperti kanak2 lain. Apapun benda ni bagi saya hak masing2. tak salah artis nak private kan anak2 mereka.. nak expose pun tak salah macam che ta.. Awal & scha tapi kalau kena kutuk ke kena apa2.. kena la tahan hehehe

    ReplyDelete
  2. lain orng lain pendiriannya.
    tak payah lah nk desak dorang, kan !
    apa pon kita doakan utk mereka selama ni ikhlas. tak payah la nak pertikai isu tayang anak tu.. hormati je la apa yg dorang, nak..

    ReplyDelete
  3. Retisss kekadang biasalah demand.... kekadang yelah, ada pantang larang depa gak kan.. ni Dato CT punya kisah mengandung pulak tersebar luas.... kalau dah retissss kannnn....

    ReplyDelete
  4. dah pilih jalan nak jd artis kene lah terima smua tu.. hurmm

    ReplyDelete
  5. Saya cuma nak cakap saya suka lara alana..Hari2 nengok insta dia sebab anak saya si Aisyah tu memang suka nengok segala video lara alana...

    ReplyDelete
  6. saya tak paham pasal apa orang dok marah dengan dia
    dia manusia juga apa. ada perasaan...risau, takut apa2 jadi pada anak
    saya rasa itu hak dia sebagai parent
    hak nak melindungi, so kenapa nak bising dak?
    serius tak paham

    ReplyDelete
  7. Kuasa hakak nak melayan dah kalau dia takmo tunjuk sapa la kite ni nak memaksa2....tu hak dia dah anak dia jadi lantokkkk le...takde kesan pon atas diri sesape...

    ReplyDelete
  8. Setuju....apalah nak disorok sangat muka anak tu...tunjuk jerlah ye dak.

    ReplyDelete
  9. Kalau dah dia tak mahu tunjuk, tak payahlah kita terhegeh-hegeh nak tengok rupa anak retis katanya. Biarlah dia 'privatekan' rupa anaknya. Habis cerita. Tapi yang sebenarnya susah jadi retis ni tau tak. Tunjuk salah, tak tunjuk salah. Tunjuk awal sangat salah, tunjuk lewat sangat pun salah. Pendekata apa depa buat pun semuanya peminat nak cari pasal menyalahkan artis kesayangan mereka katanya, yang jatuh bangun kariernya bergantung kepada peminat kesayangan katanya...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …