Wednesday, 25 November 2015

PEMINAT MINTA FOUZIAH GOUS JANGAN SOROK ANAK

Assalamuaaikum...



Sejak dari dulu lagi ramai artis yang tidak suka mendedahkan
kehidupan peribadi mereka termasuk la gambar anak2.
Kalau zaman dulu sebelum penggunaan internet meluas,
tak ramai yang tahu berita artis kahwin, artis beranak , artis bercerai..
Tapi sekarang perkara2 begitu tak dapat nak disorok.
kalau tak artis tu yang dedahkan sendiri, peminat pulak yang sibuk nak jadi paparazzi.

Baru2 ni Fouziah Gous yang sedang menanti kelahiran anak
sulung nya meminta orang ramai supaya mendoakan
keselamatan nya dan baby yang bakal  dilahirkan nanti..
permintaan nya itu membuatkan ramai meminta supaya selepas melahirkan nanti dia tidak
menyembunyikan wajah anak nya seperti yang dilakukan oleh artis-artis  lain.

Baru-baru ini pelakon Lisa Surihani dikhabarkan kesal
dengan pihak yang menyebarkan gambar anak nya ketika
mereka membeli beli belah disebuah pusat membeli belah.
Banyak pihak yang kecewa dengan pasangan suami isteri ini gara-gara
terlalu menyembunyikan anak mereka hingga tidak memberi
peluang kepada peminat-peminat yang selama ini menyokong mereka .



Macam tu la bila jadi artis popular.
Semua benda dan perkara kalau boleh
peminat nak kongsi dengan mereka.
Kalau tidak dikata nya sombong dan lupa diri.

Ada orang yang memang sorok wajah anak sebab
kepercayaan yang diamalkan sejak turun temurun.
namun ada juga yang sorok hanya sebab nak kan privacy
supaaya tak diganggu dalam tempoh berpantang

Peminat sepatutnya lebih memahami dan memang kebanyakan wanita
tak suka diganggu ketika selepas melahirkan anak.
tapi kalau setakat nak kongsi gambar sekeping dua untuk peminat tak salah kot.
Cuma macam saya kata tadi mungkin mereka ada
pantang larang melebatkan hal2 macam tu..siapa tahu..kan??


sekian..

13 comments:

  1. susah nak cakap zaman jenayah ni.. macam2 faktor artis tak dedahkan anak mereka pada umum. Macam Johan raja lawak.. dia tak dedahkan anak2 dia atas faktor keselamatan.. ada yang nak anak dia membesar seperti kanak2 lain. Apapun benda ni bagi saya hak masing2. tak salah artis nak private kan anak2 mereka.. nak expose pun tak salah macam che ta.. Awal & scha tapi kalau kena kutuk ke kena apa2.. kena la tahan hehehe

    ReplyDelete
  2. lain orng lain pendiriannya.
    tak payah lah nk desak dorang, kan !
    apa pon kita doakan utk mereka selama ni ikhlas. tak payah la nak pertikai isu tayang anak tu.. hormati je la apa yg dorang, nak..

    ReplyDelete
  3. Retisss kekadang biasalah demand.... kekadang yelah, ada pantang larang depa gak kan.. ni Dato CT punya kisah mengandung pulak tersebar luas.... kalau dah retissss kannnn....

    ReplyDelete
  4. dah pilih jalan nak jd artis kene lah terima smua tu.. hurmm

    ReplyDelete
  5. Saya cuma nak cakap saya suka lara alana..Hari2 nengok insta dia sebab anak saya si Aisyah tu memang suka nengok segala video lara alana...

    ReplyDelete
  6. saya tak paham pasal apa orang dok marah dengan dia
    dia manusia juga apa. ada perasaan...risau, takut apa2 jadi pada anak
    saya rasa itu hak dia sebagai parent
    hak nak melindungi, so kenapa nak bising dak?
    serius tak paham

    ReplyDelete
  7. Kuasa hakak nak melayan dah kalau dia takmo tunjuk sapa la kite ni nak memaksa2....tu hak dia dah anak dia jadi lantokkkk le...takde kesan pon atas diri sesape...

    ReplyDelete
  8. Setuju....apalah nak disorok sangat muka anak tu...tunjuk jerlah ye dak.

    ReplyDelete
  9. Kalau dah dia tak mahu tunjuk, tak payahlah kita terhegeh-hegeh nak tengok rupa anak retis katanya. Biarlah dia 'privatekan' rupa anaknya. Habis cerita. Tapi yang sebenarnya susah jadi retis ni tau tak. Tunjuk salah, tak tunjuk salah. Tunjuk awal sangat salah, tunjuk lewat sangat pun salah. Pendekata apa depa buat pun semuanya peminat nak cari pasal menyalahkan artis kesayangan mereka katanya, yang jatuh bangun kariernya bergantung kepada peminat kesayangan katanya...

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();