Skip to main content

MELAMAR KEKASIH MENGGUNAKAN LAMPIN PAKAI BUANG

Assalamualaikum...


Dah macam2 gaya lamaran yang orang sekarang buat..
Gaya melamar orang bukan islam ni memang kalau kita
tengok dari dulu lagi semua nak buat lain dari yang lain..
Kalau boleh tak nak sama dengan jiran sebelah tu..

Yang orang islam pulak sibuk nak meniru..
Si David melamar sambil melutut, si Seman pun nak buat jugak.
Sedih mak ayah kat kampung tengok..
Gambar anak lelaki dia melutut kat perempuan sambil sua cincicn.
Padahal nak tengok anak dia melutut kat dia pun payah kemain.
Hari raya je boleh tengok..tu pun
sebab nak ambik gambar nak letak kat facebook..eheheh

Kena la masuk facebook ..
nak bagitau la kita ni ada kekasih..ada orng sayang.
Eh!!kalau single pun ok la.bukan masalah besar..
nak tahu kenapa baca kat sini..

Tak payah la tiru orang bukan islam tu ye..
Diaorang pun tak tiru gaya hidup kita.

Ni satu cerita melamar yang pelik .
Seorang lelaki dikatakan melamar kekasih nya
dengan menggunakan lampin pakai buang.
Lelaki tersebut yang dikenali sebagai Feng dikatakan
menggunakan 4500 keping lampin pakai buang
dengan menyusun lampin pakai buang menjadi bentuk hati.



Sambil memegang sejambak bunga
dan sebentuk cincin Feng melutut dihadapan
kekasihnya sambil menyatakan hasrat hati.
Menurut Feng dia mendapat idea tersebut kerana kekasihnya kini sedang hamil..



Gitu kesah nya...
ambik kau lampin pakai buang 4500 keping.
Isyarat tu..maknanya nak buat anak banyak2...heheh

Sekarang ni lagi kau nak buat gaya pelik
lagi la orang nampak benda tu biasa2 sebab masing2 nak buat benda pelik.
betul tak??


sekian..

Comments

  1. China...tempat unik, budaya menarik, benda pelik-pelik..hehe

    ReplyDelete
  2. pelik sangat pakai lampin pkai buang..motiff???

    ReplyDelete
  3. Yang pelik kalau dah kerap sangat jadi tak pelik dah kan Diana..

    ReplyDelete
  4. hehehehehhe.. sediakan lampin tuk anak dia la tu kot.

    ReplyDelete
  5. org sekarang mmg berlumba nk buat perkara pelik lain dr lain

    ReplyDelete
  6. hok aloh...camni pun ado
    sekarang orang melayu kita pun ramai buat gitu

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …