Skip to main content

MASA BARU-BARU KAHWIN DULU...

Assalamualaikum....

Rehat la hari ni dari berblog..
Baru sampai ke rumah ni..
Nak rehat2 la dulu...
Guling2...
Tengok tv mana2 rancangan yang terlepas dalam masa 2 hari ni..
ekekek...

Saya memang suka tonton televisyen..
Pernah dulu tv kat rumah saya ni rosak.
Masa mula2 kawen dulu.
Jadi suami saya pergi la hantar tv tu untuk dibaiki.
Sehari ok lagi..
Masuk hari kedua mula buat muka sedih..
macam ada masalah besar..
Padahal bosan tak de tv je..
Hahahhah..

Buruk betul perangai..
Ala ..lagipun masa tu baru kawen..
Tak berdosa pun kalau manja lebih2..
Hahahah...

Sampai sekarang kejadian tu jadi bahan suami saya
Untuk mengejek saya kalau bab2 tv ni.


Ok la...
malam nanti selesai semua kerja
saya update la sikit blog ni ye..

Sekian...

Comments

  1. hehehe.. comel jerr... sy klu balik rumah pn memng tv 2 24 jam trbuka.. kihkih

    ReplyDelete
  2. Slmt kembali ke blog kak..lya baru smpt bw ni

    ReplyDelete
  3. Haha. Sama pesen dgn suami saya.. kalau daya lak, lagi suka sunyi.. aman gitu.. kalau dia buka aje tv walaupun tak tengok..

    ReplyDelete
  4. TV XBERBUNYI SUNYI SGT KAK RASA..SO ON JERLAH SEHARIAN...

    ReplyDelete
  5. saya duduk bujang dulu rumah tak ada tv. bukan tak mampu beli tapi saya memang jarang ada kat rumah. Kalau duduk rumah saya habis masa depan pc jer online. Sampai rumah saya tak ada tv pun jadi bahan cerita kat opis bila salah seorang kawan kebetulan dtg rumah saya masa tu tengok rumah bujang yang kosong apapun takdel. Saya pun pelik.. sebab masa tu saya tggal bujang kot. rumah sewa pulak tu. perlu ke jadi isu rumah saya tak ada tv. Pernah arwah ayah & mak datang umah saya tak ada TV.. arwah ayah siap nak pergi beli tapi saya tak bagi. sebab memang masa tu saya jarang tengok tv. tapi sejak ada anak.. jadi banyak pulak tgk tv.

    ReplyDelete
  6. Hehehehe.....sekarang ni , nak tengok tv pun dah tak sempat..banyak kerja dan tak pernah habis sob sob sob

    ReplyDelete
  7. baru baru kahwin memang orang kata tengah hangat lagi...tak apa pun nak manja-manja...bukannya orang lain, suami sendiri juga kan? ;-)

    ReplyDelete
  8. Hehe..mesti suami tak sampai hatikan...

    ReplyDelete
  9. Hehe... Saya layan drama tv seminggu sekali.. Selebihnya anak yang kuasai... Layan kartun je dgn diorang...

    ReplyDelete
  10. Hai kak. Lama tak datang sini sejak busy ni hah. Heheh.
    Memang bosan pun kan kalau tak dek tv sebab tu lah hiburan paling best :D

    ReplyDelete
  11. Akak siang jarang tengok tv selalu terconggok depan tv belah2 malam je...suka tengok secara berduet dgn cik boss dan anak2...hehehe

    ReplyDelete
  12. aida x kisah kalau tv x on.
    jgn internet takde ha ha ha :)
    gila bayang jap.

    ReplyDelete
  13. samalah saya kak...kalau takde TV hidup rasa bosan je.tahan duduk rumah sehari suntuk, janji ada TV

    ReplyDelete
  14. Ada org tak suka tengok TV...tp mak suka DR....mcm sama pulak kita bab TV ni hihi....

    Kalau TV rosak, tp hp ada ok lagilah....kalau dua dua tak de.....Pergh!!....menangis jugak tu

    ReplyDelete
  15. Sekarang kalau tidak adapun TV sepertinya tak apa ya kak, sebab di smartphone kita juga bisa mendapatkan berbagai informasi dan hiburan. Tapi meski begitu, peran televisi masih sulit untuk tergantikan... HeHe

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …