Skip to main content

MALAM MINGGU MESTI TONTON ASTRO 202 VELITHIRAI

Assalamualaikum...


Biasanya malam minggu macam ni saya jarang tengok Siaran lain selain dari Astro 202.Siaran filem2 tamil.hehheh..malam ni filem seram .jadi layan je.....

Saya sejak sekolah dulu memang suka la tengok filem tamil..Hero2 nya bukan kacak pun tapi jalan cerita tu best.Memang menggambar kan cara masyarakat diaorang yang sebenar.

kalau filem dia tentang hal2 politik tu , berani je diaorang buat cerita menteri cekik duit haram , polis makan rasuah..kalau kat negara kita buat filem macam tu memang tak keluar wayang la filem kau.hahah..

Filem diaorang pulak kebanyakan nya da diselitkan unsur2 jenaka ..kebanyakan filem diaorang memang macam tu.walaupun cerita tu sedih ya amat, tak de la 3 jam tonton tu sedih je mood kita.ada la sesekali kita diajak bergelak ketawa.



Pelakon 2 dia bukan saya kenal pun walaupun selalu tonton filem tamil.tapi ada banyak Filem tamil yang melekat dalam fikiran saya sampai sekarang walaupun dah bertahun.Contoh nya macam Filem Muthu, lakonan Rajinikhant.Filem ni banyak aksi lucu.sampai sekarang tak jemu tonton.lagu pun best...



Satu lagi filem yang saya suka ialah filem seram Chandramukhi.Filem seram ni saya suka sebab yang pegang watak wanita dirasuk hantu tu orang nya cantik.tapi bila kena rasuk muka nya seram walaupun cantik..tapi tak tahu nama sebenar pelakon nya nya apa..hahhaha..
dan satu lagi filem yang sampai lagu2 nya pun saya minat ialah filem Minnale.



Filem minnale ni tentang seorang lelaki yang menyamar jadi orang lain untuk pikat seorang gadis.tak disangka identiti sebenar orang yang dia gunakan untuk menyamar tu ialah musuh dia sejak dia belajar di kolej lagi.Lagu2 dalam filem ni memang best.Ada orang tak layan lagu tamil.tapi saya layan je..Zaman sekolah dulu jiran saya orang india.Jadi lagu2 tamil ni macam lali dah kat telinga.hahha..
tapi yang banyak bunyi gendang tu sakit jugak telinga sesekali dengar.hahah

Satu lagi paling best tengtang filem tamil ialah aksi lawan2 tu..Hindustan pun kalah dengan bab2 ni.
jadi best pulak bila tengok hero dia lawan dengan muka selamba macam baru bangun tidur..Nama pun hero..kan??heheh..



sekian..

Comments

  1. sekali sekala layan juga tamil ni di TV2.. cerita depa memang real,cuma I kurang suka lagu2nya.. bab lawan memang xleh blah, kadang nampak sangat menipu...hehe

    ReplyDelete
  2. Saya pun suka tengok filem tamil dari hindustan sebab cerita yang dipaparkan adalah realiti kehidupan mereka..filem mereka pun lebih jujur dari filem kita....filem kita terutamanya drama2 kat TV sekarang ni hancur...asyik2 cerita cinta 2 darjat..terkahwin paksa lah... kau mahu kat aku, aku tak mahu dekat kau...last2 dapat anak juga....tak habis2...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …