Monday, 23 November 2015

INI CARA YANG BETUL UNTUK MAKAN KEPAK AYAM

Assalamualaikum...



Ada orang kata tak elok makan kepak ayam..
Tak elok kalau makan hari2 sebenarnya..
kalau makan sebulan sekali tak pe kot..hehehhe...
Alasan tak boleh makan kepak ayam juga
dikatakan kerana ayam di suntik steriod dibahagian kepak nya..

Tapi bagi saya la..
bila ayam tu disuntik di kepak bermakna
seluruh bahagian ayam tu terkesan dengan steroid
.bukan dibahagian kepak nya sahaja..

kalau kepak ayam paling sedap bila di goreng.
Saya pulak kalau beli ayam seekor tu,
bahagian kepak ayam tu biasanya saya buat sup je..
kalau goreng tak laku la kat rumah ni..

Satu lagi bila dibuat rendang..
wah..bahagian kepak la paling sedap bila dibuat rendang ayam.

Saya pernah juga bila pi beli ayam kat pasaraya
saya nampak orang yang pilih kepak je ..
Mungkin dia penggemar kepak ayam goreng.
Agaknya satu rumah suka kepak ayam..
hati2 tau..takut gemuk..:p



Kat rumah saya ni anak2 tak suka kepak ayam goreng
sebab ianya susah nak di makan..
pada siapa2 yang rasa makan 
kepak ayam sangat susah nak dimakan 
boleh la baca entry ni.
Dia tunjuk kan cara2 betul macam mana 
cara untuk makan kepak ayam.

Bila saya baca entry ni terus tekak ni
teringin nak makan kepak ayam goreng.
nampak sedap la pulak..ekekek..

sekian..


9 comments:

  1. Ermmm betul juga steroids tu mesti ke seluruh badan ayam tu ikut urat..hehe..

    ReplyDelete
  2. Kite suke peha..hehe..tp kalau kat umah mak kite mmg kepak jadik rebutan..;)

    ReplyDelete
  3. betul tu..sedap, tapi tak boleh makan selalu.saya suka yang goreng je

    ReplyDelete
  4. saya pernah bela ayam daging utk supply kpd kfc, tak penah sekali pun suntik ayam tau..heran bila tersebar suntik2 ni. Yg kena suntik tu ayam baka (mak bapak kpd ayam daging). Apapun, mknn apa sekali pun kalau mkn berlebihan jadi penyakit.

    ReplyDelete
  5. Feveret kepak panggang ni tpi tu la x blh mkn slalu hhehe

    ReplyDelete
  6. Nak makan kepak pun kena ada tips ke? Huh....mak masuk mulut jee semua terus hilang. Dengan tulang tuang sekali mak hadam haha...tulang kecik lee...hihi..
    Dah roper jin pulak.ak mmg suka tang kepak sebab daging dia nipis....

    ReplyDelete
  7. Suka makan kepak ayam.
    tapi tak perlu takut bila bela sendiri hihihihi

    ReplyDelete
  8. Saya tak berapa suka kepak ayam ni tapi saya lagi suka bahagian yang lagi satu ni - drumstick. Alahai, walaupun dah tahu menggemukkan, paling sedaplah saya rasa dalam seluruh bahagian ayam :)

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();