Monday, 30 November 2015

CARA WARNAKAN RAMBUT TANPA DIKETAHUI IBU BAPA

Assalamualaikum..



Budak-budak sekolah  sekarang ni walaupun masih dibangku sekolah tapi citarasanya mengalahkan orang dewasa.Masing-masing  dah tak sabar nak jadi dewasa.Semuanya nak mengikut fesyen semasa..Dari gadget, fesyen pakaian , beg dan juga rambut.

Mewarnakan rambut bukan lah satu perkara baru .Sejak bertahun-tahun lamanya ramai wanita yang mewarnakan rambut atas sebab2 dan alasan yang mereka sendiri sahaja tahu.Tapi kebanyakan ibu bapa tidak suka jika anak-anak mereka mewarnakan rambut.Apalagi jika warna yang digunakan tu agak terang dan bakal menjadi buah mulut orang lain.

Tapi jika  menggunakan taktik seperti yang dilakukan remaja ini mesti mak ayah awak tak tahu pun yang awak warna kan rambut..tengok ni..


Rambut remaja ni diwarnakan di bahagian dalam nya sahaja.Jika di selak baru lah kelihatan warna rambutnya..Nampak nya ibu ayah lepas ni rajin2 la usap2 kepala anak2 remaja tu ye.Mana tau selak2 sekali keluar pelangi...Ha!!demam panas terus mak ayah dia..hahah.

kalau selak2 sekali nampak kutu , itu cerita lain ye..ekekek..


sekian..



10 comments:

  1. Tahu dah taktik ni.. Cikgu disiplin dah tahu lama nih... Tapi mak bapak sekarang ada kisah pula kaler rambut anak dia..

    ReplyDelete
  2. Oh! ini sesuatu yang baru untuk Mrs. A.
    Biasa zaman sekolah dulu kawan-kawan suka warnakan rambut depa perang pastu bila kena tindakan disiplin kenalah pakai tudung.
    Kiranya bertudung sebab terpaksa sebab rambut karat.

    ReplyDelete
  3. so bila dia nak bergaya, dia kena selak dah klip la ya rambut belah luar tu? :P

    ReplyDelete
  4. Biar jumpa kutu...daripada jumpa warna...hihi...

    ReplyDelete
  5. warna warna pun jadi warna asal balik nanti :)

    ReplyDelete
  6. Kalau sekali selak nampak kutu, kenalah buat entri untuk menghapuskan kutu pulak, Diana!

    Budak-budak sekarang ni memang macam-macam taktik depa guna nak mengaburi pandangan makpak. Maklumlah la ni setakat nak 'bohong sunat' dan tipu muslihat sikit-sikit kat makpak ni bukan susah benar ...

    ReplyDelete
  7. Dasyat seh...memang tak nampak la kalau tak di selak rambut tu...memacam sungguh la skng ni

    ReplyDelete
  8. Haha....namanya pun remaja kan.... mmg tak lari nak mencuba yg baru katanya.
    Nasiblah anak mak masih boleh dikawal lagi, alhamdulilah sangat weyh

    ReplyDelete
  9. Haha....namanya pun remaja kan.... mmg tak lari nak mencuba yg baru katanya.
    Nasiblah anak mak masih boleh dikawal lagi, alhamdulilah sangat weyh

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();