Skip to main content

BERTUAH NYA ORANG YANG PERNAH DIGANGGU HANTU

Assalamualaikum..

Ingat tak entry seram pagi tadi yang saya publish tu..
amboih2..ada yang kata tak seram pun...
eleh..ye ke tak seram..
entah2 cakap gitu sebab malu nak mengaku seram..kan??heheh
takut orang kata dia penakut la tu...



Kadang2 saya rasa orang2 yang berjaya
merakan gambar2 hantu ni adalah anatara mereka yang bertuah la.
hahahha...bukan senang hantu nak bergambar sekali.
lagipun bukan  sebanrangan kamera boleh guna..betul tak??
kadang2 guna kamera cikai2 je pun dah boleh rakam gambar  hantu...

Sama juga macam orang yang mengalami kejadian2
nampak hantu atau diganggu hantu.
mereka ni dikatakan orang-orang yang bertuah diberikan
pengalaman macam ni..
Merasa la juga pengalaman seram sampai nak terkencing tu..
hehe

Tapi ada juga yang bernasib malang..
kena kacau dengan hantu sampai kena demam panas..
ada yang sampai terkejut dan kena serangan jantung.



sekian..




Comments

  1. Kena kuat semangat kalau nak layan benda2 seram ni.

    ReplyDelete
  2. xminat dgn citer2 seram ni...xbertuah sbb xalaminya pun xpa diana heh..heh..penakut sgtlh tu...

    ReplyDelete
  3. dari sudut positif macam bertuah je kerana bukan semua ada pengalaman begitu..

    p/s :Lawatan mesra dari penulis blog mrhanafi

    ReplyDelete
  4. Saya dah banyak kali terlihat benda2 pelik, pernah langgar benda2 mistik itu dgn kereta, mendengar suara2 pelik tanpa bentuk fizikal, ia pernah banyak kali diceritakan dalam blog saya. Saya lebih suka jika hijab mata itu tak dibuka Allah, tak dapat melihat sesuatu yg mistik. Ia bukan sesuatu tuah dapat melihat benda mistik, ia sesuatu yg malang...termasuk saya..

    ReplyDelete
  5. sy penh tgk video dlm gmbr ats tu kak..xtau la nk kate antu btl ke x..sebab hantu tu mcm lari2 kejar dorang..mcm kelakor pun hade..sy xkuat semangat sgt nk tgk, tp nk tau ape yg jadi seterusnya..

    ReplyDelete
  6. gambo yang diana share tu kalau tak silap saya sedutan dari video
    dekat negara arab. jadi perdebatan tu sebab ramai kata tak sahih
    hantu tu kejar kereta tu tau...bukan terbang...hehe
    masa tengok terasa kelakar pula. tak rasa seram
    eh ni komen lari topik ke huh =)

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …