Skip to main content

AZWAN ALI DI TIPU USTAZ DARI RUMAH ANAK YATIM

Assalamualaikum..



Sejak tengahari tadi terbaca caption2 di gambar Diva AA tentang Majlis Tahlil yang akan diadakan di rumahnya pada malam ni.
Dia jemput kanak-kanak dari Pusat tahfiz ARBA,
tapi majlis yang sepatutnya diadakan jam 6;30 petang tu terpaksa di batalkan disebabkan Ustaz tu tak muncul2.
Bila dah datang kena halau la sebab tak menepati masa.


Mujur la Diva bertindak pantas menjemput anak2 yatim dari Rumah Bakti Ulu Klang..


Antara kandungan SMS yang dihantar Azwan Ali pada Ustaz tersebut..


Bila azwan Ali up cerita ni di laman IG dia muncul la salah seorang ustaz yang menguruskan pusat Tahfiz ARBA dan menjelaskan bahawa ustaz yang dimaksudkan oleh Azwan Ali sebenarnya telah lama di pecat kerana mencuri duit ank yatim.


kesian Diva AA ni.Dah bayar rm630 pada ustaz penipu tu.Duit ank yatim pun dia berani kebas.Apatah lagi duit Azwan Ali.Sabar je la Diva ..

sekian..

Comments

  1. Sian AA kena tipu camtu. Tp at the same time...bahasa yg dia gunakan tu...hmmmm

    ReplyDelete
  2. kesian tahfiz ARBA. x psl2 kena tempias ustaz x bertanggungjwb.

    ReplyDelete
  3. saya dah lama kena block ngan diva..... baik kat twitter (dah bertahun) mahupun kat IG hahahhaha

    ReplyDelete
  4. Itulah sebab kenapa lewat sebab ustaz penipu tu nak cari budak dulu utk dibawa sebab dia dah tak kendali sekolah tersebut. Macam-macam...

    ReplyDelete
  5. Ya Allah berani nye orang tu kencing diva divos AA matilanakkkk kene maki sampai reput dgn diva AA...hahaha

    ReplyDelete
  6. memang mendapat la kalau kelentong si AA ni..HAHA

    ReplyDelete
  7. Mcm2 cara org nak menipu skrg ni

    ReplyDelete
  8. heh..heh..sian azwan ali...ujian Allah tu pelbagai kena reda...azwan ni jenis yg xsimpan apa2 dihatinya...ok juga ramai yg tahu apa sebenarnya tapi perlu hati2..

    ReplyDelete
  9. alahai.. menipu plak tu..aduhh.. mangsa sgguh...

    ReplyDelete
  10. merosakkan agama je spesis mcm ni!! stop laa jgn pggl dia ustaz!

    ReplyDelete
  11. silap orang dia nak nipu
    kan dah kena sumpah

    ReplyDelete
  12. tak boleh nak kata apa. anggap sahaja kifarah @ ujian ye AA

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …