Skip to main content

AJAK PENGIKUT CARUTKAN ASTRO AZWAN ALI TAWARKAN RENDANG CHEF DIVA

Assalamualaikum...

Astro ni memang dari dulu lagi suka ulang2 siaran nya.
ye la..kita pun tahu stesen tv ni kan stesen tv yang kita kena langgan.
Ada yang langgan hari ni, ada yang langgan minggu depan, bulan depan..
sebab tu dia ulang2 supaya pelanggan yang baru pun dapat tengok 
siaran yang sebelum2 ni..

Tapi yang dah lama melanggan , 
mesti rasa boring jugak dok tengok rancangan 
yang sama je..dalam satu hari tu boleh dikatakan 90% nya 
adalah rancngan lama yang diulang tayang sampai
penonton yang dah lama melanggan ni naik cemuih sekaligus naik angin..



Kalau drama2 di  Prima dan Ria tu lagi la..
ada la satu dua drama baru..
yang lain semua drama lama.



Hari ni Diva AA mengajak pengikut2 nya dilaman IG
untuk carutkan Astro gara2 Astro ulang tayang siaran Sembang teh tarik
yang menampilkan dirinya sebagai tetamu jemputan.

Siapa yang carut boleh dapat Rendang AA.
Haih..orang ajak la buat benda yang baik..
ni ajak buat benda tak baik pulak.
Yang hairan nya ada jugak tu yang ikut sama 
maki hamun astro.

Sekian..



Comments

  1. Hahahahahahaha.. tergelak besar baca n3 nih.
    macam nih pon boleh yer.
    zura x ikut IG AA nih.. jadiknye x tahu lah kalo x viral.
    bila dah Viral baru tahu. hehehehe.

    ReplyDelete
  2. ahaha mula lagi dah.. tapi kalo baca sure nak gelak2.. macam trbaca2 dgn intonasi dia.. hehe..

    ReplyDelete
  3. saya masih tak boleh nak komen kai IG dia......huhuhu kena block la

    ReplyDelete
  4. jgn jadi enggang yg mkn buah belolok dah...

    ReplyDelete
  5. MMG PUN .... AKU DAH LA SUKA TGK CITE MPUTEH KLU DOK ULANG JE MELUAT LA PLAK

    ReplyDelete
  6. Ini serius memang rare.. dapat rendang lepas mencarut.. mampu bersimpati.. boleh tak tukar dp kat fb gambar dia tanda simpati? hehe..

    ReplyDelete
  7. Ada pulak orang melayan dia kat ig ek....banyak gak peminat tegar gituuu...sedap sgt gamaknye rendang si AA ni....

    ReplyDelete
  8. Hahahahaha...tak abis abis lagi dia ni...bahasa apa yang dia guna tu..:(

    ReplyDelete
  9. hmmm... manusia akhir zaman tak tahu baik buruk.. main ikut je...

    ReplyDelete
  10. siap dpt hadiah bila carut..kemain..hahahah

    ReplyDelete
  11. aida tgk ulangan smbg teh tarik AA tu.
    hmm nyampah tgk AA tu. meluat.
    patut nyer AA tu ajak la org buat baik2 kan.
    ni kritik program sendiri... apa hal?

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …