Skip to main content

DI MANA TEMPAT NAK JUAL SURAT PAJAK DAN EMAS TERPAKAI?

Assalamualaikum...

Dah ramai yang celik emas sekarang ni.Ada yang suka beli dalam bentuk bar dan ada juga yang lebih suka beli barang kemas.Kedua-duanya ada nilai.Tak rugi kalau beli.Tapi ada masa-masanya dalam keadaaan terdesak kita nak jual emas kita tu.Bagi yang tak tahu , surat pajak gadai, emas yang patah,yang rosak,emas putih itu semua boleh awak jual.Nak jual kat mana untuk dapatkan harga yang terbaik??



Dah semestinya buygold77resources adalah tempat yang anda boleh awk tuju.Bagaimana proses menebus surat pajak ni sebenarnya??Sebenarnya ia melalui beberapa proses yang telus.

Prosedur ringkas menebus surat pajak Sebelum emas ditebus dari institusi pajak gadai :

Anda perlu membawa dokumen pengenalan diri 1 salinan I/C dan 1 salinan surat pajak.
Hanya penama surat pajak yang tertera sahaja yang dibenarkan berurusan.
Pihak ketiga tidak akan diberi keizinan untuk berurus niaga.
Sebelum modal urusniaga diserahkan butir-butir penjual akan dicatatkan.
Surat akuterima kewangan perlu ditanda-tangani.



Selepas emas ditebus dari pajak gadai : 

Barang emas diuji. Emas diasingkan mengikut peratusan ketulinannya.
Emas ditimbang dengan timbangan yang telus dan teliti.
Emas dinilaikan mengikut kadar emas terpakai setelah ditolak keuntungan syarikat tanpa riba.
Rundingan harga secara tawar-menawar dijalankan sehingga persetujuan termeterai.
Butir-butir diri pelanggan dicatatkan pada resit.
Bayaran dijelaskan secara tunai.
Akad jual beli dilakukan.
Salinan resit diserahkan.
Jual Beli Emas Terpakai Dan Surat Pajak

Kalau barang kemas awak tu ada berlian, mereka akan tanggalkan dulu berlian tu baru harganya akan ditetapkan.

Antara jnis perkhidmatan membeli yang ditawarkan adalah :-

Membeli emas (perhiasan/bar/coin).
Membeli emas rosak/patah.
Membeli emas lama/suasa.
Membeli emas putih.
Membeli emas belum diproses @emas lombong.
 Membeli platinum pada harga TERTINGGI
 Membeli silver @ perak – 999 dan 925.
 Khidmat tebus surat pajak @ membeli surat pajak.

Jadi lepas ni kalau ada barang emas yang rosak atau emas putih yang anda dah tak mahu ,atau nak jual surat pajak barang2 awak boleh la hubungi :-

Mizi

013-613 3543

laman webhttp://buygold77resources.blogspot.my/

Comments

  1. Salam, wah bagus ni..ada juga yg nak beli balik emas putih..before ni org ckp beli emas putih x laku nak jual semula..thanx kak share psl ni :D

    ReplyDelete
  2. xphm la maksud membeli surat pajak ...

    ReplyDelete
  3. Sebelum nie tak faham sangat tentang orang beli surat pajak tu...

    ReplyDelete
  4. emas pun nan hado..huhu.. xpa pas ni kumpul sikit2.. nanti dah ada baru fikir nak pajak..:D

    ReplyDelete
  5. saya guna Yapeim nmpk macam mudah

    ReplyDelete
  6. kalau jauh kat sabah mcm mana urusan jual beli

    ReplyDelete
  7. Salam nk tanyer saya ad surat pajak tu.. So boleh jelaskn mcm mana urus jual beli?

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …