DI MANA TEMPAT NAK JUAL SURAT PAJAK DAN EMAS TERPAKAI?

Assalamualaikum...

Dah ramai yang celik emas sekarang ni.Ada yang suka beli dalam bentuk bar dan ada juga yang lebih suka beli barang kemas.Kedua-duanya ada nilai.Tak rugi kalau beli.Tapi ada masa-masanya dalam keadaaan terdesak kita nak jual emas kita tu.Bagi yang tak tahu , surat pajak gadai, emas yang patah,yang rosak,emas putih itu semua boleh awak jual.Nak jual kat mana untuk dapatkan harga yang terbaik??



Dah semestinya buygold77resources adalah tempat yang anda boleh awk tuju.Bagaimana proses menebus surat pajak ni sebenarnya??Sebenarnya ia melalui beberapa proses yang telus.

Prosedur ringkas menebus surat pajak Sebelum emas ditebus dari institusi pajak gadai :

Anda perlu membawa dokumen pengenalan diri 1 salinan I/C dan 1 salinan surat pajak.
Hanya penama surat pajak yang tertera sahaja yang dibenarkan berurusan.
Pihak ketiga tidak akan diberi keizinan untuk berurus niaga.
Sebelum modal urusniaga diserahkan butir-butir penjual akan dicatatkan.
Surat akuterima kewangan perlu ditanda-tangani.



Selepas emas ditebus dari pajak gadai : 

Barang emas diuji. Emas diasingkan mengikut peratusan ketulinannya.
Emas ditimbang dengan timbangan yang telus dan teliti.
Emas dinilaikan mengikut kadar emas terpakai setelah ditolak keuntungan syarikat tanpa riba.
Rundingan harga secara tawar-menawar dijalankan sehingga persetujuan termeterai.
Butir-butir diri pelanggan dicatatkan pada resit.
Bayaran dijelaskan secara tunai.
Akad jual beli dilakukan.
Salinan resit diserahkan.
Jual Beli Emas Terpakai Dan Surat Pajak

Kalau barang kemas awak tu ada berlian, mereka akan tanggalkan dulu berlian tu baru harganya akan ditetapkan.

Antara jnis perkhidmatan membeli yang ditawarkan adalah :-

Membeli emas (perhiasan/bar/coin).
Membeli emas rosak/patah.
Membeli emas lama/suasa.
Membeli emas putih.
Membeli emas belum diproses @emas lombong.
 Membeli platinum pada harga TERTINGGI
 Membeli silver @ perak – 999 dan 925.
 Khidmat tebus surat pajak @ membeli surat pajak.

Jadi lepas ni kalau ada barang emas yang rosak atau emas putih yang anda dah tak mahu ,atau nak jual surat pajak barang2 awak boleh la hubungi :-

Mizi

013-613 3543

laman webhttp://buygold77resources.blogspot.my/
Previous
Next Post »

5 komen disini

Click here for komen disini
Lynn Damya
admin
30 October 2015 at 14:16 ×

Salam, wah bagus ni..ada juga yg nak beli balik emas putih..before ni org ckp beli emas putih x laku nak jual semula..thanx kak share psl ni :D

Reply
avatar
Mila Hilas
admin
30 October 2015 at 17:17 ×

xphm la maksud membeli surat pajak ...

Reply
avatar
Dunia Zumal
admin
31 October 2015 at 19:04 ×

Sebelum nie tak faham sangat tentang orang beli surat pajak tu...

Reply
avatar
Qaseh Abadi
admin
31 October 2015 at 22:22 ×

emas pun nan hado..huhu.. xpa pas ni kumpul sikit2.. nanti dah ada baru fikir nak pajak..:D

Reply
avatar
Jamian Sarif
admin
1 November 2015 at 00:48 ×

saya guna Yapeim nmpk macam mudah

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment