Skip to main content

TAK HABIS-HABIS HADIAH SMARTPHONE..

Assalamualaikum...



Dalam setahun dua ni banyak syarikat2 besar yang buat
 kontest mesti akan sediakan hadiah smartphone.
Ini lah satu2 nya hadiah yang boleh menarik ramai
orang untuk sertai peraduan tu.

Bukan senang nak dapat smartphone yang harga 2-3k sebuah..
Lagipun setiap masa smartphone ni ada keluaran baru.
agaknya sebab tu la ramai yang suka bila
sebut hadiahnya ialah smartphone.

Tapi saya rasa dah tiba lah masanya kita tukar lah sikit hadiah tu.
Memang smartphone tu best
tapi kalau bagi benda yang lebih bernilai dan kekal
bernilai setiap masa sampai bila2 kan lagi best.
Contohnya Emas.
Ini hadiah yang paling best bagi saya.hhahaha..
banyak tau kelebihan simpan emas ni.
bayangkan lah kalau dia tawarkan hadiah emas yang berharga 3k..
ok..tak payah lah yang RM3k..banyak sangat..bagi yang rm1k je..
Allah..Syurkur la..heheheh


Saya ada terbaca satu status dari wanita ni..
katanya kalau ada duit jangan lah minta kat suami tu beli emas.
Kan lebih baik simpan duit tu...katanya...
tak percaya??tengok bawah ni..


bersangka baik..post ni tahun 2014 dan mungkin time ni minda dia mengecut.


Ermmm...macam tak logik je kata-kata dia ni..
duit kalau simpan bukan boleh membiak pun..
tapi emas.harga nya boleh naik bila2 masa je..
jadi fikir2 lah ye..

Duit yang kita nak guna untuk rancang jalan2 makan angin waktu jerebu ni
apa kata kita buat beli emas..habis jerebu kita enjoy la..
Nak tahu berapa  kadar harga untuk awak jalan2 selepas musim jerebu ni
meh la klik sini..MURAHH!!!MURAH!!MURAHH!!!


sekian...

Comments

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …