Skip to main content

MENGANTUK DI SIANG HARI...

Assalamualaikum....


Sebenarnya kita ni patut tidur berapa jam ye?
Sebab saya ni kalau tidur la awal cemana pun..
Time bangun je yang segar..
Lepas tu jam 9atau 10 akan mengantuk balik.
Bukan mengantuk sikit2 tu..
Tapi sampai sakit kepala menahan mengantuk .
Menguap jangan cakap la..
Rahang ni sampai sakit la dok menahan menguap..

Padahal baru je 4 -5 jam lalu bangun tidur..
Pelik betul..
Ni la kalau dah tua..kan??
Mengantuk je rasa..

Sebab tu la agaknya kalau
Tengok kat masjid2 tu kalau ada kuliah ke,
Pakcik makcik ni sampai terlelap kat tiang.
Hehehh..

Jadi adik2..
Selagi awak masih muda nih..
Buat la benda2 yang berfaedah ye..
Banyak kan amal ibadat.
Bukan pe..dah tua2 nanti
Nak buat apapun susah..
Masalah mengantuk, masalah kesihatan.
Erm..rasa macam tua dah makcik ni anak2 oi..

Ahahahh...


Sekian...

Comments

  1. Badan terlampau letih kot diana..

    ReplyDelete
  2. kalau saya kan kak, tido awal atau lambat.. bangun mesti ngantuk hahaha

    ReplyDelete
  3. salam singgah sini sis...Diana pun sama macam sis...tidur awal tau lambat tapi bila time2 jam9 ke atas mesti mengantuk...hihi

    ReplyDelete
  4. Paling lewat tido jam 3 pagi...tak tahu mata ni susah nak lelap..
    Ngantuk pulak citer pasal ngantuk ni..huhu

    ReplyDelete
  5. terlebih tido pun mengantuk..kurang tido pun boleh mengantuk..betul PC pun kadang macam tu..punca..tak terkesan..

    ReplyDelete
  6. Tidur dalam pukul 10 malam. Kemudian tidur sekejap sebelum Zuhur Insyaallah tak mengantuk

    ReplyDelete
  7. cuba amalkan qailulah sebelum zohor, biasanya ambil masa 15 minit..
    orang putih kata take a nap..

    salam kenal :)

    ReplyDelete
  8. Saya ni pelik sikit. Kalau terlebih tidur, saya lagi cepat mengantuk dan penat. Kalau tak cukup tidur, okey pulak. Takdalah menguap selalu!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …