Skip to main content

MAKIN RAMAI LELAKI ISLAM SELESA JADI PONDAN

Assalamualaikum...



Semalam saya ada follow satu IG."UTUSAN BAPOK"
MasyaAllah..terkejut nya saya tengok rupa-rupanya
ada ramai lelaki yang menukar diri mereka menjadi seperti wanita..
Kalau dilihat memang tak nampak pun macam lelaki,
sebab memang sama macam perempuan.

Ada yang dikatakan dah buang kemaluan
mereka yang asal..Salah seorang nya yang saya pernah tulis
tentang dia di blog ni.

Takut nya saya rasa sebab mereka nampak macam
selesa dengan keadaan mereka.
dan tak nampak pun macam nak berubah.

Dalam ramai2 tu ada jugak yang ada kekasih..
dah tentu la kekasih nya lelaki jugak..
semua badan tak kalah tau...
sado2 semuanya..Lelaki2 yang sado2 ,ensem2 macam 
dalam entry ni memang tumpuan diaorang la..heheh

Saya tahu sebelum ni
ramai yang tak mau ambil peduli pasal mereka2 ni..
ada yang  kita kawan dengan mereka
tapi kita tak berani nak tegur..Kita diam kan saja..
alasan kita ..

" tak payah tegur..nanti dia sakit hati..kita doakan je dia berubah..
kalau dia kecil hati nanti kita yang berdosa."

Awak2 semua rasa ini cara yang betul ke??
Kita tak cuba pun lagi tapi kita dah kata ianya akan menyakit kan hati dia.
Kita nasihat la dengan lembut..kita tunjuk sikap yang baik..
hari2 nasihat lama2 termakan jugak..

Ada setengah tu yang siap puji2 lagi..
"cantiknya awak..
"lembutnya kulit awak.."

Padahal ini lah sebab dan punca kenapa mereka tak berubah..
sebab mereka rasa mereka memang cantik dan sempurna dalam keadaan tu..
sama la macam kita orang perempuan ni..
kalau kawan2 tegur kata kita cantik,
adakah esok kita akan ubah imej kita jadi lain dari selalu??
dah tentu tak..kan??kita seronok kalau orang cakap kita cantik..

Sekarang ni kalau jalan2 kat luar pun
tak tahu orang yang lalu selisih dengan kita tadi
lelaki atau perempuan...
Tunggu dia bersuara baru tahu jantina sebenar..
Menakut kan!




sekian..

Comments

  1. makin parah dah ni..MasyaALLAH..

    ReplyDelete
  2. Nauzubillah... Dunia akhir zaman.. Tak jumpa lagi golongan ni... Tapi kalau setakat lembut ok lagi kalau dh tukat jantina tu teruk dah tu.

    ReplyDelete
  3. Cantik camne pon jantan tetap jantan

    ReplyDelete
  4. sampai tukar jantina tu memang parah dah

    ReplyDelete
  5. fuhhhh .... dunia makin akhir zaman ... tak yah pi jauh la kat opis lama aku dulu pun ada jantan yang serupa pompuan ... bertetek bagai inject bontot, tetek ngan muka .... hmmmmmmmmm

    ReplyDelete
  6. Salam, kenapa ek diorg ni bila jadi pempuan cantik gila barbie~ hmm..sy pun ada sorg kwn yg mcm ni...masa study ok lagi, ni dah kerja..siap pakai heels bagai dah haa...xtau nak nasihat camne..jenis dia mulut laser...kita pula yg jd xberani nak tegur..tp dlm hati hope sgt dia berubah semula.. hmm :( my bad

    ReplyDelete
  7. Dah takda segan silu lagilah. Macam takda masalah pun kalau nak tukar jantina. Kalau husband sayalah nampak satu umat macam ni, aduhai panjang tazkirahnya bercerita. Menyampah betul HD kalau ternampak.

    Saya suruh hati-hati aje. Nanti takut terkena pulak sebab tak nampak beza dah sekarang ni. Jangan terngurat sudahlah ^_^

    ReplyDelete
  8. hensem ja masa sekolah dulu..

    adeh ~ kenapa lah berubah...

    ReplyDelete
  9. Erm ada sedara yang macam ni..kulit mengalahkan kulit orang perempuan. Seksi plus memang nampak cantik. Tapi sayang, bila kita tengok dia..rasa malu..sebab jauh dari Islam..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …