Skip to main content

MAJLIS KAHWIN JANDA DULU DAN SEKARANG

Assalamualaikum...



Filem Avatar adalah salah satu filem yang saya tonton berulang kali.
Memang tak jemu..Saya suka jalan cerita nya .
Saya ada nampak satu gambar yang memang cantik pemandangan nya..memang cantik..
rupanya kat tempat ni lah
diaorang buat pengambaran filem Avatar tu..
korang kena tengok sebab memang cantik..
kalau nak tengok pi kat sini,...mesti korang tak menyesal tengok.
buat hati rasa nak sampai je tempat tu..

Paling best sekali dia punya laluan jalan kaki
yang menarik sebab dibina di tepi gunung..
yang gayat memang rugi la sebab tak boleh lalu sini..
mau pitam korang..hahahah..

Harap2 ada lah jutawan ke,artis malaysia ke
yang nak kawen ambik gambar kawen kat sini..
mesti jeles jiran2 oii..


Cakap pasal artis nak kawen ni..
korang tau tak Raja Farah dah nak nikah ni..
esok lusa je kot..

Tapi majlis nya siap dengan malam berinai bagai..
siap dengan bertema2 dia punya malam berinai nanti
aamboi..dah macam anak dara punya majlis..
Orang dulu2 kalau yang nak kawen tu mak2 janda,
tak de pun buat majlis beriya2..
Tambah pulak suami dia bukan muda cam dia pun..kan??
(siapa entah cakap bakal suami dia orang tua..heheh)

Dulu artis ke,orang biasa ke..memang buat mana yang wajib je..
tapi orang  sekarang ni tengok la majlis nya..sama naik dengan artis.
memang tak de la sekali seumur hidup..ehheheh..


Nak buat cemana..orang kaya..
heheh..kita yang tak mampu ni tumpang pi makan
nasik minyak diaorang je la..tu pun kalau jemput..heheheh
semoga kekal bahagia la Farah oi...


sekian...





Comments

  1. Lor bercerai dh ke? baru tau neh... senyappp jee..

    ReplyDelete
  2. Orang zaman sekarang kawin lebihkan pembaziran dari keberkatan..wallahua'lam..

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Diana Rashid..

    Baca tajuk tercari2 apa cerita sebenar, hihihihi mmg beza dulu & sekarang.. ;-)

    ReplyDelete
  4. hmm dh nk kawin kali kedua...baru tau..

    ReplyDelete
  5. orang kaya duit berkepuk semua pon takde hal rezeki masing2 katenye...kite orang semekin buat la cara sederhana gituuu....takde sebarang paksaan yg penting akad nikah...selamat pengantin baru pada raja farah dan pasangan...semoga berbahagia hingga ke jannah

    ReplyDelete
  6. terkejut gak cepat nak naik plamin..tapi nak buat acane org mesti kata dah jodoh dia kan huhu

    ReplyDelete
  7. jgn nt kalo lah jodoh xpnjg jgk kuar plak ayat, 'sy tlalu cpt menerima dia dan x kenal dia btl2' ... hmm

    ReplyDelete
  8. Hahaha akak, realiti org zaman skrg, anak dara tak laku2, mak janda banyak yg laku, nasiblerrr... kikiki, siap boleh buat grand2.

    bukan buat majlis nikah je grand, celebrate bday anak setahun cenonet pun dh siap kenduri kendara pasang khemah bagai org skrg.

    rakyat malaysia kaya oiii patutla pak menteri ckp ramai yang tak terkesan dgn GST :p

    ReplyDelete
  9. Uhhu.. bab Avatar tu baru tengok trailer jerk kita dah seram sejuk tak sabar menonton. Nasib baik sempat lagi masa tu masuk panggung. Kalau sekarang ni tidaklah rasanya. Cerita ni saya pun suka. Cantik sangat pemandangan. Tengok berpuluh kali pun tak jemu (Eh, tipulah. Propa je lebih Cik Kiah. Tengok beberapa kali aje jemu juga nih!)

    Janda sekarang bergetah. Janda dulu-dulu kurang getahnya, masih terlekat kat pokok getah lagi ^_^ So dah tentulah majlis dulu dan sekarang tak sama. Kita-kita dulu kahwin mana ada photo booth, pra wed photoshoot bagai. Sekarang semua ada. Itu pun ghairah nak kahwin banyak kali. Hehehe...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …