Skip to main content

CUKUR BULU KUCING , FIZO OMAR DI KECAM

Assalamualaikum..

Bukan senang nak bela kucing.Nak kena jaga makan nya,keselesaan nya dan yang penting sekali kena tahu tahap kesihatan nya.Kalau tengok dia lain macam tak aktif macam biasa kena la di bawak jumpa doktor.jangan biar je..kalau jadi apa2 nak nangis pun tak guna ..kan??

Ramai selebriti yang bela kucing.salah seorang nya ialah Fizo Omar.hari ini Fizo ada memuat naik gambar seekor kucing bernama  Goki dalam keadaan bulu nya di cukur.


Caption yang ditulis oleh Fizo Omar :-

fizoomar "Goki bertukar menjadi singa... Nilah hasilnya setelah di 'lion cut' kan... Sebiji mcm singa..tp mcm ksian plak badan dia xde bulu.. Mcm best kan.. Bila kucing nampak mcm singa..jgn garang mcm singa sudah lah si comel ni.."


Namun gambar tersebut mendapat kritikan ramai kerana menganggap ianya tidak sepatutnya dilakukan.
Ramai yang berpendapat ianya amat kejam kerana bulu kucing tersebut berfungsi untuk melindungi kucing dari cuaca sejuk


Walaupun sudah dijelaskan ianya disebabkan keadaan Goki yang mengalami masalah kesihatan hingga menyebabkan bulunya gugur namun masih ramai berpendapat ianya boleh dielak kan dengan pengambilan ubat dan bukan dengan cara mencukur bulu kucing tersebut.

Nampak memang kesian..kan??tapi mungkin mereka ada alasan sendiri kenapa bulu kucing ini  terpaksa di dicukur.


Sekian..

Comments

  1. Tak berapa tau sangat dengan penjagaan kucing ni..

    ReplyDelete
  2. Mmg kesian... Kucing perlukan bulu melainkan kucing yg xde bulu..

    ReplyDelete
  3. Nampak kesian...ntah, tak tau nak cakap apa sebab saya geli dgn kucing!

    ReplyDelete
  4. tp mmg ada kes mcm ni sbb penyakit kucing tu sendiri.. even g jmpa doc haiwan pun buat mcm ni.. peminat kucing msti tau.. hehehe..

    ReplyDelete
  5. tp kan fizo kan org kaya tak de hal la klu die cukur pun ... mesti tmpt tido dan persekitaran tmpt kucing die tu selesa..kdang tu kos mkn ngan brg kucing die lagi mahal dr rakyat marhean cam kite ni ... biar la die
    bkn kucing tu negara sejuk pun .... suhu kat malaysia ni panas

    ReplyDelete
  6. haah..kesian kucing tu..kot sejuk ke..tp mesti fizo pun ada cara utk kurangkan sejuk tu..die pun syg kucing die..

    ReplyDelete
  7. ooo...gitu kisahnya
    mula saya tak paham time kecoh-kecoh haritu
    saya tak penah bela kucing
    tak tahu kesahihan cite fizo
    tapi memang nampak kesian pula kucing tu

    ReplyDelete
  8. Saya tak bela kucing makanya tak tahulah macamana cara yang elok menjaga kucing ni. Tapi tak comel langsunglah kucing rupa singa macam ni. Jadi lagi takut pulak nak dekat...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …