Skip to main content

BLOGGER SERBA TAK KENA. .KRITIK MAJLIS PERKAHWINAN RAKAN SUAMI

Assalamualaikum...

Bagi kebanyakan orang majlis perkahwinan adalah satu saat yang sangat penting kerana majlis tersebut boleh dianggap bersejarah dalam hidup pasangan pengantin.Pada hari tersebut segalanya mestilah dalam keadaan sempurna demi kepuasan pasangan pengantin dan juga tetamu terutamanya.

Seorang blogger singapura , Juli Bun Bun yang satu masa dahulu pernah kisahnya menjadi viral kerana kesilapan menggunakan produk kecantikan hingga merosakan wajahnya kini sekali lagi menjadi viral apabila dia mengkrtitik majlis perkahwinan kawan nya sendiri



Juli bukan sahaja mengkritik kereta yang digunakan untuk membawa pasangan pengantin malah keseluruhan majlis tersebut ada sahaja yang dilihat tidak kena hinggakan kritikan nya mengundang perasaaan kurang senang pembaca dan pengikut laman sosial nya.Ramai yang menganggap kritikannya agak melampau dan terlalu melebih-lebih.









Apa pendapat korang kalau ada antara tetamu majlis korang yang macam ni.Memang sekali tu je la kita jemput..kan?kritik depan2 kita tak pe lagi..Ni siap canang kat laman sosial memang tak boleh nak dimaafkan.Apa dia ingat dia dibayar ke untuk review majlis kawen orang tu..ahhahah..

Dasar blogger..semua nak review..kan??Korang jangan buat macam ni tau.Tak pasal2 je nanti dari kawan menjadi lawan.Memang zaman It ni saya jumpa ramai orang macam ni.Bila dia rasa apa yang dia tulis tu ramai baca ,mula la dia nak tulis benda yang bukan2.Alasan nya pemikiran dia berbeza dan tak sama dengan orang lain sebab tu orang suka baca tulisan dia.Padahal orang baca sebab seronok tengok kebodohan dia.Kat malaysia pun ada Juli Bun BUn jugak..tapi versi lelaki..cer teka siapa???hahahahah

sekian..

Comments

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …