Skip to main content

5 PERKARA YANG KEBANYAKAAN ORANG AKAN LAKUKAN KETIKA MARAH

Assalamualaikum...




Dulu kat kampung saya ada orang yang bila dia mengamuk
Dia akan lempar semua barang2 dia..Marah kat anak2,
Habis tv, radio dia baling nya ke tanah..
Dulu kan rumah ada tiang..Sekali lempar ke luar memang jahanam la..
Hahahah..dah arwah dah ..
Gelagatnya tu dirindui pulak sekarang ni lagi2
Pada anak2 nya la..Anak2 darwah rapat dengan saya.
Jadi saya pun kadang2 bila tengok kelakuan mikhail teringat kat arwah..heheh

Memang ada orang yang bila marah
Memang tak boleh kawal marah nya tu.
Habis barang2 di lempar nya..
Kalau boleh orang pun dia nak baling ke dinding.
Lepas tu mula la nak menyalahkan saka la, di rasuk la
Padahal tu memang sikap dia sendiri.



Kalau orang bercinta pulak,
Marah kat kekasih mula nak hempas telepon..
Tengah sembang2 tu..
Lelaki: saya tak jadi la nak jumpa awak
Perempuan:awak jangan main2..
(Pangg!! lemparnya enpon ke dinding)
Padahal lelaki tu bukan nampak pun dia mengamuk
Sampai jahanam enpon.

Alang2 nak jahanamkan enpon tu,
Tak payah baling ke dinding..
Ikut je cara2 kat sini..
Kompem relai habis enpon korang.
Hehehh

Kalau nak tahu kebiasaan nya ketika marah ramai yang akan
melakukan 5 perkara ini:-


1-menangis
2-Bercakap dengan meninggi kan suara
3-Minum air dengan banyak
4-merosak kan barang
5-mendiamkan diri seolah2 tiada apa yang berlaku.

ok..awak yang mana satu??


sekian...


Comments

  1. Biasanya buat 1 N 5 hihi..x sngup nak baling HP bagai

    ReplyDelete
  2. singgah rabu
    hari ni anum bz sangat2
    x sempat BW

    ReplyDelete
  3. tengok gak akak tengah marahkan sape time tu...kalau tengah marahkan anak2 kompom la akak akan tinggi kan suara tapi kalau marah dengan cik boss akak selalu diam je sambil buat muka kekwat....hahahaha

    ReplyDelete
  4. Kakak yg no 1 tu pasti kalau dah marah amat.
    Bila marah xada respon barulah no 5
    Apa pun tengok keadaan tapi xdelah sampai baling2 harta...biasanya masih waras lagi

    ReplyDelete
  5. haha, dan tentula no #5 jadi pilihan.
    tapi, teringat masa kecik-kecik dulu,
    bila marah, memang tak ingat dunia...mengamuk bagai...
    last2, kepala jadi sakit sebab tekanan di otak. haha.
    jadi, sejak kes sakit kepala tu, da tobat da taknak marah lagi yang melampau2.
    alhamdulillah, ada hikmahnyer.
    *****************************************
    [ Qurban + Aqiqah + Waqaf untuk Maahad Tahfiz ]
    Tarikh tutup : 14/09/2015
    mari sertai kami untuk program 'Qurban dan Aqiqah Amal bersama Maahad Tahfiz Sains Fatimah Az-Zahrah' (MTSFAZ).
    program ini bertujuan untuk mengumpul dana pembinaan Maahad Tahfiz kami.
    sebahagian dari duit 'Qurban dan Aqiqah Amal' akan disumbang kepada Maahad Tahfiz yang berkaitan.
    p/s : Jika tuan/puan ingin melakukan WAQAF sahaja pun, digalakkan.
    maklumat lanjut di blog MTSFAZ :- goo.gl/ixmeBH

    ReplyDelete
  6. sy masih waras lg x blg HP hahaha...

    plg krg sy menangis puas2 smpi x de suara ;-)

    ReplyDelete
  7. Saya selalu pilih option No.1. Entahlah tak tahu mengapa, kalau marah sangat mesti nak menangis. Sebab rasa macam tak terluah lagi kemarahan tu teruslah berjuraian air mata membasahi pipi gitu :)

    Hempas-hempas barang ni sayanglah. Kalau duit kita yang beli barang tu lagi sayang. Kalau orang beri lainlah cerita, hempas berapa kali pun kita tak rugi ^_^

    ReplyDelete
  8. hahahahahaha rara penah kan kak.marah kat fon, sbb waze x jalan, bengang gila.rasa nk campak je fon, tp sabar banyak2, just hentak je fon kat pintu kete.hahaha.geram!

    ReplyDelete
  9. dulu banyak no 2.. makin dewasa ni makin rasional.. cewah..
    no 5.. rosak barang no way.. nangis mmg tak la.. minom air maybe kalo ada air yang dekat time tu hehe..

    ReplyDelete
  10. No 1 dan 2......faveret tu hihi.... Tapi no 2 tu berani ngan anak ajelah, dengan laki seram , berdosa katanya hihi....

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …