Skip to main content

TOLONGLAH JAGA SENSITIVITI ORANG LAIN - DIDIE ALIAS

Assalamualaikum..

Kesian dengan Didie Alias yang terpaksa menjawab bagi pihak surat khabar yang menyiarkan gambar nya di salah satu berita jenayah.
Tak pasal2 orang salah sangka..
buatnya yang baca tu cuma baca tajuk je cemana??kan dah mengaibkan orang namanya tu...



Kot iye pun ianya kesilapan teknikal
apa la salahnya pihak akhbar hubungi Didie dan minta maaf..
Ni tak, senyap je..
Mana la orang tak marah..lagi2 orang popular..


sekian...


Comments

  1. laa ye ke, itupun nasib baik DD tak saman kan hihi,kesian jugalah :)

    ReplyDelete
  2. BAIK HATI DIDIE NI..KALAU SAMAN MALU JUTA2 MAU BANKRUPT SURATKHABAR TU...

    ReplyDelete
  3. Eh kalau kena kat kita pun bengang jugak, isi berita pasal didie tu ok tapi tajuk dan gambar letak kat situ memang tak kena, memang patut diasingkan la,saja je nak suh kontroversi kan..

    ReplyDelete
  4. As-salam diana..

    Betullah.. kalau kena kat kita pun tentu kita tak puas hati.. kes tu pulak bukan kes kecik2.. Patutnya pihak akhbar perlu lebih berjaga2 dalam soal macam ni..

    ReplyDelete
  5. Kesian dia... memang sepatutnya pihak suratkhabar tu kena buat ruangan larat mohon maaf atas kesilapan yg dibuat. Kalau kita pun marah sebab tak semua org baca isi kandungan. Kalau takat baca tajuk lain jadinya kan..

    ReplyDelete
  6. Meman naya tak pasal2...kesian Didie...

    ReplyDelete
  7. ntah apa2 ntah kan...takde kena mengena ngan gambar kak didi tu...

    ReplyDelete
  8. Masyarakat perlu jaga sensitiviti pihak lain termasuk artis seperti artis juga yg perlu jaga sensitiviti masyarakat termasuk dlm soal pakaian dan tingkah laku...

    ReplyDelete
  9. hahahahaha kelakar.mcm mcm hal.

    ReplyDelete
  10. Moga isu ni selesai dengan baiklah hendakNYA.

    ReplyDelete
  11. nilah ni...editor tak check hihi

    ReplyDelete
  12. Salam, phew~ big mistake ni, bleh pulak terselit muka artis dlm artikel jenayah..hadoi~ ntah2 kat bahagian nota kaki je penulis say something tgntg didie, tp diletaknya besar2 muka didie..ape daa...

    ReplyDelete
  13. Memang pun pihak suratkhabar kena minta maaf pada Didie Alias. Tak pasal-pasal dia terpalit sama padahal berita tu takda kena mengena pun dengannya.

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …