Skip to main content

TIPS DAN TRICK ATASI PARUT DIWAJAH DENGAN SEKELIP MATA..

Assalamualaikum...

bukan muka saya!


Banyak nya bintik2 macam ruam kat dahi saya ni..
Ni la jadi bila banyak sangat makan kuih raya,makan rendang,
makan lemang..yang berminyak2 tu memang sedap..kan??
Sebelum makan tu dah tahu dah akan jadi macam ni..
Tapi bagi alasan kat diri sendiri..
"ala..setahun sekali.."
tak tahu nak hilang kan biji2 kat muka ni akan ambik masa
sampai 2,3 bulan..ha!padan muka..heheh

Dulu kan masa zaman baru tumbuh jerawat,
ruam kecik2 ni memnag macam kekal je kat muka..kan??
sampai tak tahu nak buat apa jadi
pi gatal2 tangan picit la,garu la..
sudah nya berparut2 la muka tu...
hehe..

Tapi....
sekarang dah macam2 cara boleh kita guna supaya
orang tak nampak kesan parut jerawat kat muka kita nih..
cara yang betul nya guna produk la..
ambik masa sebulan dua ,jaga makan,disiplin,mesti muka jadi ok..
Tapi kalau nak cara yang cepat sekelip mata,
boleh la rujuk kat sini...(cara cepat mengatasi parut di wajah)
mana tau berguna salah satu nya untuk awak..
selamat mencuba..


sekian..

Comments

  1. Hehhehehe.. Tak tahan mesti nak picit juga..

    ReplyDelete
  2. risau tengok..hari hari tengok cermin..

    ReplyDelete
  3. nak tak nak kena sabar le nak tunggu parut tu hilang.huhu

    ReplyDelete
  4. ramai tutup dgn make up je...rsenye cm ta elok utk jgka msa panjang kan

    ReplyDelete
  5. Adakalanya saya rasa untung sangat orang yang kulitnya tak putih. Takda jerawat, tak nampak jeragat. Tapi kalau spesies putih melepak, jerawat timbul satu pun dah havoc. Memang jelas nyata terselah tak tahu nak sembunyi kat mana!

    Nasib baiklah dah tua-tua nak hampir kertu ni, jerawat ke, ruam-ruam kecil ke dah tak sudi nak hinggap kat muka lagi tapi jeragat pulak dah pandai take over!

    ReplyDelete
  6. sllu jerawat ayu ni timbul bahagian2 dahi
    so cover dgn tudung je
    hehehe

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …