TIPS DAN CARA TEPAT MENGGAYAKAN BLOUSE

Assalamualaikum..

Sekarang ni kalau tengok majlis-majlis kenduri kahwin mesti bridesmaids tu pakai blouse..kan??suka betul saya tengok..tak macam dulu..paling2 pun baju kurung.Ada yang pakai songket..wah!!macam nak lawan pengantin dah.heheh..Yang bakai jubah pun ada..Tapi yang saya nak cerita ni tentang blouse.Kenapa Blouse??Sebab selain daripada boleh digayakan dengan skirt dan seluar ,blouse juga banyak digayakan dalam majlis formal.Dah tak de dah orang pakai blouse hanya untuk bersantai.Sekarang pun dah banyak rekaan2 blouse yang boleh pakai kat mana saja.



Contoh macam gambar kat atas ni.Koleksi Zalia dari Zalora.kalau di pakai dengan skirt  boleh dah buat baju untuk bridesmaids.kan?Ke majlis-majlis formal lain pun boleh..Tapi kalau dipakai dengan jeans,dah boleh sampai ke panggung wayang..Contoh skirt dan pants yang sesuai untuk blouse diatas:-



Bagi yang suka blouse dengan lengan pendek saya cadangkan koleksi Mango dari Zalora ni .Amboi...cantik sangat aih..Bagi yang berhijab boleh sarungkan inner.



Dekat Zalora ada banyak blouse lengan pendek macam ni..Ada macam-macam2 saiz dan warna.Nak yang plain atau bercorak , semuanya ada dalam saiz kita.Saya suka kalau ianya dipadankan dengan seluar dan skirt macam ni:-



Tapi untuk pilihan saya sendiri saya akan pilih blouse yang sedikit labuh,berlengan panjang dan warna yang terangmacam gambar di bawah..Boleh digayakan walau nak kemana sahaja..Hanya padankan dengan jeans atau skirt longgar  kegemaran saya... tak perlu skirt yang banyak corak kerana blouse tu pun dah cukup cantik design dan warnanya..Cantik kan??


Ada satu koleksi blouse yang saya rasa sesuai sangat digayakan dengan Palazo.Ni bagi sesiapa yang suka pakai palazo.Ramai yang suka pakai palazo sebab dia selesa.Tapi tak ramai yang pandai menggayakan nya.Kalau silap gaya nampak macam tak kena je.Blouse yang sesuai digayakan dengan Palazo adalah seperti ini.:-



Potongan blouse  lengan panjang atau pun pendek kedua-duanya sesuai dengan Palazo.Pilihan paling tepat kalau blouse tu tak labuh dan coraknya tak sarat.Wanita berhijap pun nampak cantik kalau menggayakan blouse ni bersama palazo.Ala-ala Mia Ahmad gitu..heheh.Kalau labuh boleh masuk kan baju ke dalam.Lepas tu.."ting!!" jadi cantik..:) ..Percaya tak kalau saya kata blouse yang sesuai dengan palazo juga sesuai untuk jeans??cuba lah..

Dah jatuh cinta dengan blouse cantik yang saya tunjuk ni??Jom intai2 blouse moden online.Ada banyak lagi yang "wow" ..Jangan lupa padankan blouse anda untuk fesyen terbaik dan poket pun jimat..:p


sekian...

Previous
Next Post »

12 komen disini

Click here for komen disini
Raz
admin
25 August 2015 at 08:47 ×

blouse labuh cantik.. tp kena longgar sket kalau tak nampak linne2 yg x sepatutnya hehehe

Reply
avatar
Aisya A.
admin
25 August 2015 at 08:58 ×

ni yg mcm nak usha zalora kejap ni. hehehehe

Reply
avatar
25 August 2015 at 09:21 ×

cantik gak ekk blouses kat zalora

Reply
avatar
25 August 2015 at 09:28 ×

sekarang nih macam2 fesyen dah ada kan. orang2 dulu pakai kebaya saloma je. hihihh

Reply
avatar
paridah
admin
25 August 2015 at 09:32 ×

blouse longgar menyelesakan dipakai...

Reply
avatar
Lynn Damya
admin
25 August 2015 at 10:26 ×

Salam, haaa sy suke pakai blouse dgn jeans je...yg palazo tu pulak xsesuai dgn sy, sbb kurus pastu melayang2 je rase..hahaha nice tips btw :D

Reply
avatar
ziana eunos
admin
25 August 2015 at 10:35 ×

cantik2 semua.. tq utk tips ^_^

Reply
avatar
25 August 2015 at 20:08 ×

Tq diana utk tips tu. lawa blouse tu .

Reply
avatar
26 August 2015 at 08:17 ×

blouse labuh dan loose sikit should be okay :)

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment