Skip to main content

TIPS DAN CARA TEPAT MENGGAYAKAN BLOUSE

Assalamualaikum..

Sekarang ni kalau tengok majlis-majlis kenduri kahwin mesti bridesmaids tu pakai blouse..kan??suka betul saya tengok..tak macam dulu..paling2 pun baju kurung.Ada yang pakai songket..wah!!macam nak lawan pengantin dah.heheh..Yang bakai jubah pun ada..Tapi yang saya nak cerita ni tentang blouse.Kenapa Blouse??Sebab selain daripada boleh digayakan dengan skirt dan seluar ,blouse juga banyak digayakan dalam majlis formal.Dah tak de dah orang pakai blouse hanya untuk bersantai.Sekarang pun dah banyak rekaan2 blouse yang boleh pakai kat mana saja.



Contoh macam gambar kat atas ni.Koleksi Zalia dari Zalora.kalau di pakai dengan skirt  boleh dah buat baju untuk bridesmaids.kan?Ke majlis-majlis formal lain pun boleh..Tapi kalau dipakai dengan jeans,dah boleh sampai ke panggung wayang..Contoh skirt dan pants yang sesuai untuk blouse diatas:-



Bagi yang suka blouse dengan lengan pendek saya cadangkan koleksi Mango dari Zalora ni .Amboi...cantik sangat aih..Bagi yang berhijab boleh sarungkan inner.



Dekat Zalora ada banyak blouse lengan pendek macam ni..Ada macam-macam2 saiz dan warna.Nak yang plain atau bercorak , semuanya ada dalam saiz kita.Saya suka kalau ianya dipadankan dengan seluar dan skirt macam ni:-



Tapi untuk pilihan saya sendiri saya akan pilih blouse yang sedikit labuh,berlengan panjang dan warna yang terangmacam gambar di bawah..Boleh digayakan walau nak kemana sahaja..Hanya padankan dengan jeans atau skirt longgar  kegemaran saya... tak perlu skirt yang banyak corak kerana blouse tu pun dah cukup cantik design dan warnanya..Cantik kan??


Ada satu koleksi blouse yang saya rasa sesuai sangat digayakan dengan Palazo.Ni bagi sesiapa yang suka pakai palazo.Ramai yang suka pakai palazo sebab dia selesa.Tapi tak ramai yang pandai menggayakan nya.Kalau silap gaya nampak macam tak kena je.Blouse yang sesuai digayakan dengan Palazo adalah seperti ini.:-



Potongan blouse  lengan panjang atau pun pendek kedua-duanya sesuai dengan Palazo.Pilihan paling tepat kalau blouse tu tak labuh dan coraknya tak sarat.Wanita berhijap pun nampak cantik kalau menggayakan blouse ni bersama palazo.Ala-ala Mia Ahmad gitu..heheh.Kalau labuh boleh masuk kan baju ke dalam.Lepas tu.."ting!!" jadi cantik..:) ..Percaya tak kalau saya kata blouse yang sesuai dengan palazo juga sesuai untuk jeans??cuba lah..

Dah jatuh cinta dengan blouse cantik yang saya tunjuk ni??Jom intai2 blouse moden online.Ada banyak lagi yang "wow" ..Jangan lupa padankan blouse anda untuk fesyen terbaik dan poket pun jimat..:p


sekian...

Comments

  1. blouse labuh cantik.. tp kena longgar sket kalau tak nampak linne2 yg x sepatutnya hehehe

    ReplyDelete
  2. ni yg mcm nak usha zalora kejap ni. hehehehe

    ReplyDelete
  3. cantik gak ekk blouses kat zalora

    ReplyDelete
  4. sekarang nih macam2 fesyen dah ada kan. orang2 dulu pakai kebaya saloma je. hihihh

    ReplyDelete
  5. blouse longgar menyelesakan dipakai...

    ReplyDelete
  6. Salam, haaa sy suke pakai blouse dgn jeans je...yg palazo tu pulak xsesuai dgn sy, sbb kurus pastu melayang2 je rase..hahaha nice tips btw :D

    ReplyDelete
  7. cantik2 semua.. tq utk tips ^_^

    ReplyDelete
  8. Tq diana utk tips tu. lawa blouse tu .

    ReplyDelete
  9. blouse labuh dan loose sikit should be okay :)

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …