Skip to main content

SERPIHAN PESAWAT DIPULAU REUNION SAH MILIK MH370

Assalamualaikum...

Perdana menteri mengesahkan serpihan yang ditemui di pulau reunion adalah milik mh370...


Takziah diucapkan kepada semua keluarga mangsa nahas..
Diharapkan tiada lagi kejadian buruk berlaku pada kita semua.
Dah bermacam2 yang kita lalui  dalam tempoh 515 hari ni..
Ianya bagaikan peringatan dariNya
Atas kekilafan kita sendiri..

Namun bila terjadi perkara2 seperti ini
Kita asyik menunding jari kepada orang lain..
Sedangkan apa yang terjadi adalah ujian dan peringatan untuk kita..

Saya baca banyak komen yang masih tak percaya tentang berita ni.ada yang kata tak boleh percaya sebab yang umumkan nya adalah pm kita.apa yang keluar dari mulut dia semua tak boleh dipercayai.macam kelakar pulak sebab bukan pm kita yang pi ke pulau tu dan siasat serpihan pesawat tu..perancis ada pakar mere ka sendiri yang buat kerja2 tu..Pm kita hanya menyampaikan sahaja keputusan siasatan mereka..
Jangan la ingat pm kita tu berkuasa sangt sampai  semua negara luar nak tunduk pada dia.bukan semua negara boleh dibeli dengan wang ringgit.pm kita tu bukan siapa2 la..kalau nak tauu , kat negara luar nun mereka lebih banyak dapat tahu buruk pm kita tu berbanding rakyat malaysia sendiri.kalau tidak tak la masih ada yang dok menjilat kaki pm kita tu ..

Apa pun kita tak lupa isu2 besar yang berlaku hari ni..kan?? ini hanya pendapat saya sahaja.benda ni kalau cakap banyak pun jadi gaduh nanti..heheh?


Sekian...






Comments

  1. salam takziah buat semua waris mangsa...

    ReplyDelete
  2. Salam...klw betul tu MH370..selesailah sudah penantian waris2 mangsa..terseksa menunggu selama ni..takziah :'(

    ReplyDelete
  3. Sekurang-kurangnya adalah kepastian dan pengakhiran pada kisah MH370 ni. Kalau tidak kasihan juga waris mereka yang terus-terusan menunggu, mengharapkan sesuatu yang ajaib berlaku.

    Bab PM tu tak tahulah nak kata apa. Komen banyak-banyak pun tak guna. Tapi kalau dah tak suka, cakap apa pun tetap orang tak suka ^_^

    ReplyDelete
  4. Doa terbaik utk MH370..

    ReplyDelete
  5. doakan untuk MH370
    walaupon ayu masih tak percaya sbb hanya serpihan sje yang temui nya kan

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …