Skip to main content

SEBAB TU ORANG PEREMPUAN JANGAN DEKAT DENGAN SUAMI ORANG

Assalamualaikum...



Kesian artis yang suami nya tengah jadi bahan cerita orang sana sini..
Terpaksa berdepan dengan soalan2 dan kata2 yang kadang2 menyakit kan hati.
"betul ke suami awak layan perempuan lain..?"
"awak tak patut kawen dengan dia dulu..."
"Teruk nya perangai suami awak.tak sedar diri.."
"awak cepat2 la pasang badan..biar suami tak lari.."

Alahai..kalah pakar kaunseling rumahtangga diaorang punya ayat tu..
Ada setengah komen2 tu datang dari orang yang tak padan dengan rupa.
erm..kata kat orang memang sedap.
tapi kalau sendiri kena baru tau apa rasa dia.


Tak kurang jugak dengan yang pihak perempuan yang satu lagi,
yang didakwa mengganggu rumahtangga orang.
Niat sebenarnya nak bagi pengajaran kat suami orang tu supaya
jangan suka menggatal tapi tersilap langkah dia pulak yang kena kecam..
Dah tentu2 100% orang akan menyalahkan awak juga.

Tak kira la awak di pihak yang benar,dipihak yang
sepatutnya menuntut keadilan tapi di mata orang lain,
kesalahan nya akan diletak kan pada awak.
"perempuan murahan.muka tak cantik ada hati nak kat laki orang."
"tak de job..sebab tu guna cara kotor nak cari job.."
"nak popular pun jangan la guna cara ni.."
"sengaja nak meruntuhkan rumahtangga orang.."
kesian kat awak..

Sebab itu jangan lah sesekali melayan laki orang..
nak berbual2 ke nak berchating ke,jangan la dengan laki orang..
Cari la orang lain untuk dibuat kawan..bukan dengan laki orang
sebab apa yang buruk jadi nanti
awak yang akan dipersalahkan..

Yang isteri tu  kalau dia dah sayang kat suami dia
memang dia tak kan cakap suami dia salah..
hujung2 dia,isteri dia mai tarik rambut awak .
Orang lelaki rilek je dengan berani tak mengaku apa yang dia buat.
terus semua orang percaya..Awak si gadis jugak yang dilabel perempuan gatal.

Ada satu komen saya nampak dia kata biasanya
yang suka layan laki orang ni mesti perempuan gedik..
dia tak nak tapi layan jugak..
erm..betul ke..??

celcom promo>>Call + sms+ internet cuma rm48..cukup murah dah ni..celcom memang terbaik!!

sekian..

Comments

  1. Memang tengah panas kes fizz,fara dan almy ni kan?

    ReplyDelete
  2. lelaki tu dah ada record curang.. cuma yang perempuan tu dok dedah motip sangat kan? kalau ikut dr screenshoot dia pun melayan.. ni nak cari publisiti murahan je ni..

    ReplyDelete
  3. Lelaki biasanya memang melayan, tapi tidak bermaksud pun hendak curang. Cumanya tetap disalah anggap juga.

    ReplyDelete
  4. no komen boleh..hahaha jawapan alah artis...FF ni artis klo dia bukan artis org tak ambik kesah...tapi kan...perempuan gedik lah tuh...tak nak tapi melayan

    ReplyDelete
  5. dlm kes2 gini org lbh nampak salah perempuan bukan lelaki...

    ReplyDelete
  6. Fara ni naik lambo dengan laki mana ntah, terus buat2 tak nampak kat member.
    Kawan emma, tp pernah nak caras emma, g hantar gambar tak senonoh kat zizan.
    Ni kes dgn fizz lak, nak sangat glemer cepat.


    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum,
    tepuk sebelah tangan tadak bunyi
    dari pengalaman ambo, "laki orang yang baik akan hormati kita bila kita kata "saya tak ada niat nak jadi bini baru awak".

    Kalau masih kacau, maknanya dia lelaki tak berapa nak baik huhuhuhu

    ReplyDelete
  8. betul ke cerita nie? entah ler.. laki org jugak yg nk dikejarnya.. tak faham..

    ReplyDelete
  9. Huhu...sama2 gatal..lelaki cuba nasib je tuh..lelaki biasala perangai cmni..yg kita permpuan ni kena jaga adab kita..plg baik xyah nk layn atau test2 power...huhu

    ReplyDelete
  10. dah tau x suka, lg sibuk dok wechat mintak dibelanja.. hahaha..part tu pulak yg di screen capture.. tak malu ke nanti org chop dia perosak rumah tangga + gold digger? huh.. geram pulak kite

    ReplyDelete
  11. Salam, haha awal2 bace conversation diorang pun dah rasa pempuan tu salah jugak..yg g melayan kenapa...konon nak bg pengajaran, patutnya klw nak bg pengajaran sound terus masa chatting tu..ni dah melayan, pastu viralkan..ayat dia pun tgh melayan~ nak belanje lah hape lah, hahahahaha..ke lautttt~

    ReplyDelete
  12. Hurmmmm...sama² gatal dan sama² tak sedar diri lah senang ckp.

    ReplyDelete
  13. Kalau berlaku perkara macam ni memang semua menuding jari ke pihak perempuan. Lelaki senang aje hidup mereka, no komen memanjang. Tak buat, tak betul, kena fitnah.

    Perempuan yang satu lagi pun satu hal. Kalau tak melayan, takdalah orang teruja. Lepas tu boleh pulak nak kata orang goda dia...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …