Friday, 28 August 2015

PANDAI BUAT TEH TARIK KE TIDAK NI??

Assalamualaikum..

Dah sarapan ke??
Ada sorang rakan di facebook saya dia kalau sarapan mesti nak
kena minum teh tarik.Kalau tak de teh tarik memang tak senang
duduk la pagi tu...dah macam ketagih..
Pernah terbaca tak satu cerita yang agak viral jugak dulu,
tentang leaki yang cari isteri nak yang pandai buat teh tarik?

Ada sorang rakan blogger yang saya kenal pun ,
dia cerita masa memula
jumpa keluarga bakal mertua nya , yang ditanya ialah
"pandai buat teh tarik tak?"
hahahah..mujur la dia lulus..kan Ida??
Sekarang anak dah 3 , penangan teh tariknya..ehheeh

Saya tak berapa gemar teh tarik..
minum jugak la sekali sekala..yang penting teh tarik saya
mestilah yang saya buat sendiri.jangan orang lain buat.
kenapa???entah la..tapi kalau saya buat sendiri memang saya rasa2 la
mamak nasik kandaq pun boleh kalah.




Pelakon Hanez Suraya yang tengah hamil pun
dikatakan seorang penggemar teh tarik.
sampaikan wajib la kena teh tarik sepanjang dia mengandung ni..

Tapi kan..kalau awak seorang penggemar teh tarik
itu bukan jaminan yang awak pandai buat teh tarik.
Ada orang yang memang pandai minum je..buat tak reti..
kalau dia cuba buat pun mesti tak jadi..
tak berbuih,kaler pucat, terlebih manis,
tarik pun tak reti,habis tumpah bersepah lantai dapur...memang tak jadi la..

Kalau awak teringin nak belajar buat teh tarik, kena tau sikit pasal teh tarik ni..
meh baca kat sini..lepas tu tanya diri sendiri 'mampu ke tidak??'
heheh..

sekian...

16 comments:

  1. Sekali sekala pekena jugala teh tarik tpi x blh slalu manis

    ReplyDelete
  2. teh tarik 3in1 boleh la kot hihi

    ReplyDelete
  3. MMG XPANDAI BUAT TEH TARIK NI...MINUM PUN JARANG2...

    ReplyDelete
  4. Nani pun failed buat teh tarik. Hahahaha. Arwah aki nani pandai buat, sedaaap :D

    ReplyDelete
  5. sy suka teh tarik.....tp bukan kena minum stipa hari....kalau ada..sy minum...tp kalau xde...sy xcarik.....nk buat sndiri mmg reti tp selalunya malas....hahahhaha

    ReplyDelete
  6. assalamulaikum dik...singgah sini pulak dan terus polow....akak pon tak pandai buat teh tarik mesti ada je yg kurang....nasin cik boss tak suka minum teh dia hari2 minum nescafe 0 je...huhuhu

    ReplyDelete
  7. Hahaha..tak pandai buat...kalau buat mesti kna komen dgn abang Cik Mimie..dia peminat tegar Teh Tarik..hanya isteri dia je boleh buat..haha

    ReplyDelete
  8. PC suka minum teh tarik..tapi sayangnya tak boleh minum banyak..rasa pening..

    ReplyDelete
  9. Salam. Hahahahaha..memang tak pandai. pandai minum je..hahahaha.


    Selamat hari merdeka!

    ReplyDelete
  10. kalau pergi kedai minum, anak bujang ai mesti order teh tarik.. apa yang babah dia minum itulah yang dia nak.. ;)
    ai dah lama tak minum teh tarik.. ;)

    ReplyDelete
  11. Saya penggemar teh tarik dan saya pandai buat teh tarik...ekekeke...puji diri sendiri. Klo abg long saya balik umah mak, mesti request saya buat teh tarik ☺

    ReplyDelete
  12. Saya tukang buat teh tarik kalau balik kampung mertua...
    Kalau kampung sendiri...mak la buat....

    ReplyDelete
  13. Suka jugak sebenarnya....tapi demi kesihatan katanya cuba kurangkan, ambik yg O O jer....Nasiblah pakwe ai tak kisah air apa pun, Teh Tarik cair pun dia bedal haha...selamat mak!

    ReplyDelete
  14. Suka jugak sebenarnya....tapi demi kesihatan katanya cuba kurangkan, ambik yg O O jer....Nasiblah pakwe ai tak kisah air apa pun, Teh Tarik cair pun dia bedal haha...selamat mak!

    ReplyDelete
  15. dulu2 sy paling suka milo..
    tapi start bulan ni sy giler minum mocha ^^

    ReplyDelete
  16. Saya pun peminat teh tarik. Kalau sehari tak pekena teh tarik, rasa hidup tak lengkap gitu. Tapi macam yang ditekalah, saya tak pandai buat teh tarik ni. Setakat nak buat untuk minum sendiri tu bolehlah. Kalau nak lawan mamak buat teh tarik tu, habislah saya tempat tercorot jadinya. Eh, saya ni apa yang pandai ek? Konpius pulak dah ni!

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();