Skip to main content

MACAM MANA NAK GEMBIRA KLAU PAGI-PAGI DAH DENGKI KAT ORANG

Assalamuaaikum..



Pagi2 kena buat entry yang positif sahaja..
heheh..ye la tu..padahal hari2 tau nak dengki kat orang je..
eh!!saya tak kata kat orang lain la..
mengata diri sendiri ni..:p




Tapi memang betul tau..
pagi2 patutnya kita cuma melihat.membaca,
dan bersama2 mereka yang sentiasa positif sebabnya
itu lah yang akan menentukan perjalanan kita untuk hari tersebut.
Kalau pagi2 dah dengar cerita fitnah,
mengumpat jenjiran,berdengki kat rakan sekerja ,
kualiti hidup awak dah menurun dan apa yang awak buat hari ni
semuanya sia2..Tak gembira la hari awak nanti..

Bayangkan pulak bila awak datang kerja
ada orang terus mengadu kat awak,si B ni kata awak gitu gini..
Si A pulak datang meja awak dan  laga-lagakan awak dengan si X ..
mesti nak buat kerja pun jadi malas,bad mood,
dan tak mustahil kualaiti kerja pun jadi teruk..
nak kerja pun kena la dalam keadaan gembira..kan??



Jadi pagi2 ni kita kena ceria..kena gembira..
cara paling mudah dengan mendekati orang2 yang ceria,gembira dan sentiasa positif..
Tengok macam artis2 sekarang..
Nora Danish,dan ramai lagi la..baca kat sini..
Walau apa pun yang mereka alami,maki hamun la,
kutukan segala bagai.tapi mereka tetap positif dan gembira
sebab mereka ada orang2 yang mereka sayang yang boleh buat mereka gembira..
Tengok kat sini,ada ramai selebriti dan artis 
yang berkongsi di IG mereka tentang kegembiraan..
Shaheizy Sam pun ada you....heheh..


sekian..





Comments

  1. buang jauh2 perasaan x baik kan :)

    ReplyDelete
  2. BERFIKIR POSITIF MELANCARKAN PERJALANAN KEHIDUPAN...

    ReplyDelete
  3. Pagi ni Alhamdulillah good mood. Maka arini saya tulis blog..hehhee

    ReplyDelete
  4. Hari ini hari yg sangat menggembirakan saya kerana matahari masih keluar di sebelah timur dan turun di sebelah barat. Hari yg paling menyedihkan saya adalah bila bangun pagi tanpa matahari atau matahari keluar di sebelah barat kerana amalan dan bekalan saya belum mencukupi...

    ReplyDelete
  5. Mulakan hari dengan senyuman,sy selalu berzikir dlm prjlnan ke pejabat, Alhamdulillah,hati akn lebih tenang..

    jom visit.. suemrsatiewan.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Tak der masa nak dengki ngan orang sebab pepagi dah sibuk dgn kerja office ☺

    ReplyDelete
  7. kena buang jauh2 perasaan dengki ni...klu dalam hati tersimpan rasa dengki ni macam mna gembira kalau rasa dengki menguasai hati...

    ReplyDelete
  8. kena buang jauh2 perasaan dengki ni...klu dalam hati tersimpan rasa dengki ni macam mna gembira kalau rasa dengki menguasai hati...terima kasih atas perkongsian ini sis..

    ReplyDelete
  9. be positif dan jangan dengki kat orang :)

    ReplyDelete
  10. Pagi-pagi kena ceriakan hati. Kalau dari awal pagi hati dah tak ceria, memang hancurlah mood seharian. Takdanya mood ceria tu boleh kembali ke pangkal jalan kalau dah spoiled. Kalau ya pun nak join mengumpat, petang-petang sikit lah ^_^

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …