Thursday, 27 August 2015

KENAPA RAMAI YANG SUKA DRAMA MAK CUN?

Assalamualaikum...




Drama mak Cun adalah drama kegemaran anak perempuan saya, Maisara.
Kalau bukan hari rabu dan khamis pun
dia akan kata.."malam ni nak tengok citer Mak Cun ye.."
padahal hari tu bukan ada pun drama Mak Cun..
Jadi saya tertanya2 jugak kenapa dia suka drama Mak Cun..

"sebab kawan2 kat sekolah tengok.."

Saya fikir ianya cuma pengaruh kawan2 kat sekolah..

"Mak ayah diaorang pun tengok..
sampai gelak keluar air mata tau ibu.."

Selalu nya waktu dia tonton drama Mak Cun
saya sibuk depan komputer.sesekali saya jeling2 juga
dan keluar juga tawa2 kecil saya bila dengar logaht2 kedah dalam drama ni..

Semalam suami saya turut menonton drama ni..
Terkejut saya dengar suami saya ketawa.
Suami saya ni susah nak ketawa bila tengok drama melayu.
Bagi saya drama ni memang kelakar
dengan aksi kepoh Mak Cun dan anak nya Atol.

Dulu saya teringin tengok drama ni sebab ada Nora Danish je.
hehehe..tapi bila dah tetiap episod layan rasanya
tak de Nora Danish pun drama ni memang seronok di tonton seisi keluarga.
Cukup ada Mak Cun dan anak nya Atol  dah boleh buat pecah perut ketawa.
Budak2 nak tengok pun kita tak risau
Lagipun ada banyak pengajaran dalam drama ni..
cara kita nak menhadapi fitnah manusia..
cara kita nak majukan diri sendiri.
cara kita bila berhadapan dengan orang yang obses pada kita.
dan tengok saja bagaimana Atol melayan mak dia 'yang suka membebel.
dia tetap sayang mak dia walau pun kena marah dan kena tengking hari2..

Bagi saya ini lah drama komedi yang bagus.Tahniah Erma Fatima
satu lagi drama tv3 yang saya dan anak2 suka..WADI...


Sekian.

15 comments:

  1. Drama Mak Cun memang seronok :-)

    ReplyDelete
  2. salam singgah sini sis....suka juga nnton drama mak cun ni...

    ReplyDelete
  3. Plus sbb gn loghat utara kot kak ;-)

    ReplyDelete
  4. kedua2 drama yang di sebut kak diana dalam entri ni memang peberet saya & asben. lala pun macam suka tapi lagu la.. asyik dok nyanyi mokcun.. l

    ReplyDelete
  5. X pernh lgi Lya tgk, nnt Lya try tgk..

    ReplyDelete
  6. Saya pun suka
    Lagu dia pun best...

    ReplyDelete
  7. Hehe maisara suka ye? Sy pun suka. Sbb santai dan kelakar. Letih asik tgk drama berat2 .. Sesekali santai gitu sambil dgr loghat kedah mmg syok.

    Dulu suka tgk sbb nk tgk nora kat spain. Tak tau lak ada sambungan smpi buat cerita tu bersiri. Best!!

    ReplyDelete
  8. saya suka jgk.. kelakar sgt

    ReplyDelete
  9. Klakar giler cerita ni...hehehe..Mak cik Mimie pun layan..suka tang lagu2 hindustan.. :)

    ReplyDelete
  10. Sambil baca sambil tersenyum sebab memang jebak dah tgk citer ni. Anak2 pon sama jugak. Memang lawak ☺

    ReplyDelete
  11. Tak tengok pun cite Mak Cun ni sedap ka? Hari tu masa Raya ada gak tertengok tapi macam awak jugaklah sabil menjeling sekali sekal hihia

    ReplyDelete
  12. Tak tahu pun Diana ada drama Melayu nama Mak Cun ni. Saya memang jarang tengok TV kecuali pukul 9-10 malam sebab tengok drama Korea (maklumlah ada darah 'Koya' sikit dalam badan Huhuhu...) Dulu-dulu lepas pukul 10 malam turn saya. Tengoklah cerita apa yang saya minat :)

    ReplyDelete
  13. Suka sangat tengok drama mak cun, pelakon dia kalau nyanyi lagu, mereka nyayi & menari betul2 itu yg best, mereka hidupkan angan2 dalam lagu hindustan tu. Syok lah, hehehehehe

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();