Saturday, 15 August 2015

KANAK-KANAK 5 TAHUN MENINGGAL AKIBAT TERPERANGKAP DALAM LIFT

Assalamualaikum...

Dulu masa suami nak beli rumah dia ada cakap
tak mau rumah kat atas2  ni..
Tak mau yang kena naik tangga naik lift..sebab bahaya
untuk anak-anak dia..
Kalau ikut kan saya rumah cemana pun tak pe..
asal ada tempat tinggal.

Saya ada terbaca di metro.uk semalam berita tentang
kanak-kanak usia 5 tahun yang terperangkap dalam lift lalu meninggal dunia.
Allahuakbar..sedih nya ..kita bukan mak ayah dia pun rasa sedih
apa lagi mak ayah dia..




Kejadian berlaku di Weymouth.
kebanyakan rumah di eropah memang mempunyai lift untuk
mengangkut barang2 dibahagian bawah ke atas.
Alexis Brown,5 tahun yang pada masa itu bermain2 di depan lift tersebut tiba2 sahaja
kepala nya tersepit di pintu lift.

Ibu bapanya memanggil2 elax namun tidak dijawab.
Beberapa minit kemudian ahli pasukan penyelamat tiba dan
mereka memaklum kan pintu lift boleh dibuka dalam masa 4 jam.
ketika Alexis dikeluarkan dia sudah tidak bernyawa lagi.

Menurut ibu bapa Alexis lift tersebut sebelum ni digunakan
untuk mengankut barang2 berat seperti kerusi roda
dan ianya tidak pernah rosak.




sekian..

13 comments:

  1. saya rumah memang nak naik turun pakai lift kadang2 menyampah lift lambat kami pakai tangga je.. tapi memang masa tunggu lift anak memang pegang rapat2 takut dia meluru bila lift buka. risau jugak sebab malang tak berbau kan

    ReplyDelete
  2. Kesiannya.. kami pun dok kl menyewa usaha cari umah bawah walaupun agak mahal... tapi lebih suka dok umah atas tanah.

    ReplyDelete
  3. Ibubapa mna yg x sedih kan, Lya pun lbh suka tgl umah atas tanah..lgi2 Lya ni gayat memg x blg tgl d tmpt yg tinggi2

    ReplyDelete
  4. Sedihnya kan? Lama2 trauma nak pakai lift.

    ReplyDelete
  5. Alahai sedih bila baca berita melibatkan kanak2 dan kecuaian..

    ReplyDelete
  6. Kesian budak tu mati tersepit..

    ReplyDelete
  7. Salam, aduhai kesiannya..tp sy mcm kurang jelas entry ni, budak tu meninggal sebab tersepit kepala atau dia terperangkap kat dalam tu...apapun, kesian keluarga mangsa..hmm..

    ReplyDelete
  8. bc entry ni tingat aritu ms kt hospital. pintu lif x buka. sy da nebes da ms tu...

    ReplyDelete
  9. Bahayanya. Ajal maut ditgn Allah. Selalu tak rosak agaknya tetiba hari tu nasib malang buat kanak2 tu. hurmm

    Cantiknya car seat tu. klu harga rm100 lbh kira murah benar la tu

    ReplyDelete
  10. Alahai, kesiannya. Kita yang tak kenal pun rasa sedih inikan pulak ibubapanya. Anak-anak apa tau. Malang pun tak berbau. Kena selalu berhati-hati. Tapi adakalanya bila kita terlalu berhati-hati dan terleka sekejap pun boleh berlaku kejadian tak diingini!

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();