Skip to main content

KALAU SAYA DAPAT MEMANG TAK MASAK SEMINGGU!

Assalamualaikum...




Minggu ni saya tengok macam ramai je rakan  kat blog dan facebook yang baru beli smartphone baru.Ada yang beli sebab tak nak ketinggalan dan ada jugak yang beli sebab nak menggantikan smartphone lama yang dah rosak.

Mungkin juga sebab dalam beberapa minggu ni ada banyak promosi untuk smartphone..Jadi sedikit sebanyak benda ni macam bagi kesan juga pada orang lain.

Dalam banyak2 smartphone kat pasaran ni saya masih percaya dengan produk samsung.Ada yang kata reka bentuknya biasa2 je nampak tak bergaya macam Iphone atau Oppo..Tapi bagi saya Samsung masih jadi pilihan saya  buat masa ni..



Saya ada tengok Samsung Galaxy A8 yang sekarang tengah rancak diperkatakan.Nipis je..Sesuai la dengan saya yang cantik..eekekek.Orang kata kalau ambik gambar , gambar pun lebih cantik dengan Samsung Galaxy A8 ni...Kalau la saya dapat ni memang tak masak seminggu la kerja dok hadap samsung Galaxy A8 je ..Kenyang tekan enpon je la makcik..ekekke..Agaknya sebab tu tak dapat2 pun..:p

Kalau nak tengok Samsung Galaxy A8 yang cantik bergaya ni boleh tengok sini..Lepas tu jangan menyesal kalau tergoda.Makcik tak nak campur..hahah

sekian...

Comments

  1. Sheila dulu layan samsung.. skrg dah beralih arah ke asus.. murah2 je.. janji boleh online, boleh berbelog :)

    ReplyDelete
  2. mmg byk keluaran fon skrg...rambang mata nengoknya...so better xyah tgk...hahaha :p

    ReplyDelete
  3. Hihi seminggu ye awak?

    Kalau saya pun gitu gak agaknya. Smpi lupa mandi agaknya duk ngadap hp tekan sana sini

    ReplyDelete
  4. yui suka smsung..

    skg paki smsung n asus..hihi

    ReplyDelete
  5. dlu wawa pun guna samsung.. skang dah addicted dgn ipong plak.. hehe

    ReplyDelete
  6. xt'kejor. baru nk kumpul duit dlm 'tabung ayam', dah kuar yg latest edition, model baru bagai.. hu3..

    ReplyDelete
  7. Teringin gak nak tukar phone. Tapi budget tak der. Pakai jer lah samseng tab nih.

    ReplyDelete
  8. Tak tergoda dah..sbb setia dgn sony...

    ReplyDelete
  9. sy tggu smpi betul rosal br beli. x de laa ikt trend sgt. asl kn internet ok, bleh wassap bleh call, da ckp da tu

    ReplyDelete
  10. saya pun pengguna setia Samsung....!!
    *angkat tangan tinggi-tinggi ala iklan deodorant*

    :p



    Salam.. haii.. jemput join giveaway saya ye.. ParodyMe : 1st Giveaway By DRAMATIC UNIC dengan hadiah wang tunai keseluruhan bernilai RM350 untuk direbut..!! Jom ajak ramai-ramai join.. jomm.. jommm..!! tQ so much... :)

    ReplyDelete
  11. samsung ni tahan lasak.itu yang saya suka sangat.

    ReplyDelete
  12. Hahaha! Ada niat tak nak masak seminggu tu yang jadi punca tak dapat-dapat ^_^ Saya dah lama tak pakai Samsung. Dulu teringin juga nak pakai Note 4 masa mula-mula keluar tapi suami tak mahu belikan. Mogok lapar sehari jerk lepas tu bantai makan balik sebab tak tahan dugaan. Sekarang ni saya kalau nak cari smartpone nak yang kamera 16MP. Boleh ambil gambar banyak-banyak lepas tu simpan dalam external disk (sebenarnya nak cakap nak masukkan gambar dalam blog ~_^)

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …