Skip to main content

JUALAN MERDEKA DAH BERMULA..JOM SERBU.!!

Assalamualaikum...

Macam dah habis je suasana raya nih..kan??
last saya dapat jemputan rumah terbuka masa hari ahad kelmarin..
untuk hari2 akan datang tak tahu la..macam tak de siapa dah kot yang buat rumah terbuka..
kalau ada yang dekat2 ni meh la jemput kami sekeluarga..
kalau jauh tak dapat la nak pi sebab ni kan bukan musim cuti sekolah..
Anak saya nak sekolah ni susah sikit nak jalan jauh2..
nanti nak ke sekolah bangun pagi jadi letih pulak..

Sekarang dah masuk suasana hari kemerdekaan pulak.
Sana sini dah buat jualan murah hari merdeka..Semua nya ada potongan harga..
beli rambutan pun ada potongan harga semperna hari kemerdekaan..heheheh...

Cakap pasal jualan murah ni,jemput lah ke GEMFIVE.
laman web membeli belah yang akan buat awak tak keruan setiap masa.
GEMFIVE menawarkan harga serendah rm5.80 untuk barangan kegemaran awak.
Dari gadjet hingga ke barangan bayi..
semua ada di GEMFIVE.




rasa cam nak naik pelamin sekali lagi je tengok kasut ni..heheh



tengok gambar je tak best...kan??
jemput la cuci mata pulak..tak beli sekarang pun tak pe..
esok2 kalau nak beli dah tahu tempat nya..
orang perempuan kalau bab cuci mata memang suka la...
heheheh...

Klik sini untuk ke GEMFIVE


sekian..

Comments

  1. dah bukak link..nk intai jap..

    ReplyDelete
  2. Cantiknya kasut-kasut tu... :)

    ReplyDelete
  3. Heheheh. Rambang mata di buatnya..

    ReplyDelete
  4. Jualan murah ni macam tiap-tiap bulan pun ada. Kejap jualan cuti sekolah, pastu jualan raya, pastu jualan merdeka, lepas tu sambung cuti sekolah pulak. Memang kena isi poket dengan US dollar lah kalau nak belanja sesaja ~_^

    Tak pernah dengar nama GemFive ni. Port barulah ni yerk. Nantilah kalau aura shopping tu hinggap, saya cuba-cuba terjah. Manalah tau melekat tak mahu keluar selagi tak keluar duit ~_^

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …