Saturday, 29 August 2015

JANGAN PANDANG RINGAN DENGAN AMALAN BENGKUNG SELEPAS BERSALIN

Assalamualaikum..



Salah satu perkara yang sangat penting selepas bersalin ialah amalan berbengkung.
Tapi zaman sekarang dah tak ramai yang nak
pakai bengkung selepas bersalin.
alasannya tak sempat,susah nak pakai dan leceh dan ada yang kata
bersalin melalui pembedahan tak boleh pakai bengkung.

Tapi sekarang wanita tak perlu beri macam-macam alasan lagi.
sebab kita dah ada bengkung moden untuk wanita selepas melahirkan anak melalui pembedahan
Lebih mudah nak dipakai,tak menyakitkan  dan kalau dah lepas
pantang pun boleh terus guna bengkung ni sebab dia juga boleh
membentuk semula bentuk badan kita supaya lebih langsing dan menarik.



Bengkung moden ni akan membantu wanita supaya mudah bergerak
dan sesuai dipakai seharian.
Dia menyokong perut supaya wanita boleh berdiri dan duduk tegak.
kalau batuk atau bersin pun bahagian luka tu tak sakit pun.

cara memakai bengkung..mudah dan cepat!



Satu lagi yang istimewa tentang bengkung ni ,
ianya tak mudah bergulung dan terlipat macam bengkung2 biasa tu..
Dia buat badan kita lurus walaupun kita menyusukan bayi.
jadi tak de lah sakit2 belakang

Walaupun direka untuk wanita yang bersalin dengan pembedahan
tapi bengkung ni juga sesuai untuk wanita yang bersalin normal.
Dalam masa 44 hari berpantang,perut akan kembali kempis
sebab ini juga adalah sebahagian dari fungsi bengkung moden ni.

Terdapat dalam saiz yang sesuai untuk anda

Bila badan tak sakit2,tempat luka pembedahan pun tak de nanah,
nak menyusukan anak pun mudah jadi susu badan pun senang nak keluar.
Tak perlu risau tentang sakit sana sini..
sebab tu wanita yang nak bersalin perlu dapatkan bengkung moden ni segera.
tahan lama dan boleh pakai berulang kali .
lepas habis pantang pun boleh pakai untuk elak kan perut kembali buncit.
Jadi penggunaan nya bukan saja untuk ibu2 seleas bersalin tapi
untuk semua wanita boleh gunakan bengkung moden ni..


berminat nak beli bengkung moden ni..

Hubungi : Puan sara Newshop (fb)

Laman web: http://sitimaisarahmohdyusof.blogspot.com/

Tel: 0148371485

facebook: Bengkung Moden ceaseran

Instagram: @bengkungmodenceaseran


sekian..

21 comments:

  1. Memg pun pnting ni brbekung, ada sesetengh org buat sambil lewa ja..

    ReplyDelete
  2. MASA MUDA ELOK BERBENGKUNG LPS BERSALIN AGAR KSHTAN TERJAGA SAMPAI TUA...

    ReplyDelete
  3. Salam, haa ade jugak bace psl bengkung moden dpd blog kak ina (intan berlian)..mmg bagus bengkung dia kate..nk ushar jap lah link tu, hehe

    ReplyDelete
  4. Terpulang pada diri..buatlah pilihan yang terbaik untuk kesihatan jangka panjang..

    ReplyDelete
  5. mmg baik sangat benkung ni, tapi kekadang semangat tu dtg kejab saja pastu hilang kena muhasabah diri lah ni

    ReplyDelete
  6. AMALAN BERBENGKUNG SEMASA DLM PANTANG...
    errmm..memang Elly amat menitikberatkan hal ini pun..
    sebab..masa ni la saat yang best nak pakai bengkung dan nak kembalikan bentuk badan ke asal..

    Kalau tya Elly, mmg pakai siang/malam. Hya bukak bengkung masa nak mandi jek...bengkung Elly jenis yang panjang tu..lilit sendiri..Elly lebih selesa..ikat sendiri dan tahu kesedapan ketatnya tuu.. hihihi..

    Ceria2kan diri ke blog Elly... ;)
    5 SEBAB KENAPA IBU BERPANTANG NAK KEMBALI MANTAP!!

    ReplyDelete
  7. sy lepas bsalin aritu mmg xleh nk pakai lg sebab bsalin czer..rs sakit tu..sebab br lg kot..skang dh pakai ari2 tp benkung moden la..

    ReplyDelete
  8. saya pun pakai bengkung juga
    walau ada orang marah saya sebab paki hak moden
    sebab tu saya gemuk katanya...apa2lah
    malas pikir mulur orang

    ReplyDelete
  9. bekung bagus badan tak masuk angin

    ReplyDelete
  10. Mcm berminat pulak mak weyh.....walaupun dah lama beranak ....Almaklumlah perut mak mcm org mengandung hihi.....

    ReplyDelete
  11. Nak kempiskan perut memang elok pakai bengkung ni kan?

    ReplyDelete
  12. lebih mudah pakai bengkung moden ni kan

    ReplyDelete
  13. Wah.. Perkongsian yang sangat menarik. Tq admin.. Tips Bersalin Dengan Lebih Mudah. Pengetahuan yang sangat penting untuk ibu yang sedang hamil.

    ReplyDelete
  14. Macam teringin juga rasanya. Yalah, nak kawal makan susah makanya kita kawal ajelah kelebaran dan diameter perut tu. Hahaha.

    Masa bersalinkan Adik memang saya tak pakai bengkung sebab kena bedahkan. Tapi masa bersalinkan Abang sebelum tu, beria-ia saya guna bengkung style ala-ala zaman dahulu kala tau!

    ReplyDelete
  15. Oooo... yg ni kalau org yg operate pon sesuai e? ok, boleh kongsikan kat kengkawan lain...

    p/s: kalau isteri sayang suami, diorg xwujudkan alasan untuk tak berbengkung... tul x? hehehehe

    ReplyDelete
  16. wahh best nye..mudah dan cepat..nak try lah jugak

    ReplyDelete
  17. Akak Cik Mimie masa berpantang pakai bekung yang tali panjang gile rtu..ikat dari ruang tamu sampai ke dapur duk lilit2..hehe

    Sekarang dah moden, jarang nmpk org pakai bekung lama tu..

    ReplyDelete
  18. Fidah yg tak beranak g ni pun pakai bekung gak...yerlah tak nak bagi perut buncit kan..hehehe

    ReplyDelete
  19. Lepas ni xde alasan la ye xnk berbengkong ;)

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();